Eksperthjælp: Taler og går i søvne om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

386 visninger
0 svar
1 synes godt om
16. august 2017

Gitte Sander

Hej! Jeg skriver fordi jeg de seneste par måneder er begyndt at vågne midt om natten og være fuldstændig forvirret. Jeg ved ikle hvor jeg er, om jeg er hjemme eller hvor jeg er, hvem der ligger ved siden af mig osv. Det er meget ubehageligt og ofte går der 5-10 minutter før jeg rigtig er klar i hovedet og indser at jeg bare ligger i min seng. Nogengange når det står på står jeg op og gør underlige ting fordi jeg er overbevist om at jeg er et andet sted. Fx i nat - jeg husker tydeligt at jeg vågnede og troede jeg var på arbejde og skulle redde en seng. Så jeg redte min seng og lagde mig så til at sove. Vågnede så op om morgenen og lå omvendt af hvad jeg plejer? Synes det er træls og også ubehageligt at vågne op lidt om natten og være så forvirret. Det sker næsten på daglig basis. Som barn havde jeg tendens til at snakke og gå i savne men det er gået over for længst. Jeg kan til tider godt snakke en smule i søvne. Og dog så sover jeg ikke helt for jeg kan sagtens huske det dagen efter, og kan så godt tænke at jeg da var helt væk fordi det er sådan nogen mærkelige ting jeg snakker eller får skældt manden ud over..

Hvorfor sker dette, og hvad kan man gøre ved det?

Gittes svar

Hej,

Du bør gå til din læge og få en henvisning til den nærmeste søvnklinik. Nu ved jeg ikke hvor du bor i landet, men der findes søvnklinikker rundt omkring, og der vil de kunne svare på dine spørgsmål og hjælpe dig med det.

Venlig hilsen,

Gitte

Gitte modtager enkeltpersoner og par i terapi, ligesom hun afholder mindfulnessgrupper, udviklingsgrupper, samt weekend workshops for par. Hun er forfatter til bogen "Grib kærligheden"

Se Gittes hjemmesider: www.gittesander.dk og www.gribkærligheden.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.