Det der med at trille...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

664 visninger
5 svar
5 synes godt om
14. august 2017

Baby2017

Ja det gider min datter da godt nok ikke begive sig ud i

Vi øver og kan mærke at hun godt ved hvordan det skal gøres da hun bruger de rigtige muskler og drejer kroppen rigtigt. Hun gider bare ikke selv. Hun kommer fint om på siden fra ryggen af og triller engang imellem når hun ligger på maven, men aldrig fra ryg til mave. Kan hun virkelig bare ikke gide? Det der med at ligge på maven er heller ikke det fedeste for hende

Noget man kan gøre for opmuntre hende til det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2017

MiniMe2005

Vi trænede at rulle med min søn med nogle øvelser fra "Leg med din baby". Den bog kan jeg virkelig anbefale. Der gik ikke lang tid, før han trillede helt selv. Den kan købes i de fleste boghandlere eller på nettet. Du kan også prøve at låne den, men derved tre måneders ventetid, da jeg undersøgte det.

Anmeld Citér

14. august 2017

Bissen

Det kommer nok begge mine har tidligt trillet fra ryg til maven men ikke den anden vej. Min mindste lærte at trille fra mave til ryg for 2 mdr siden i en alder af 7 mdr. På det tidspunkt kunne han allerede sidde selv og møve sig frem. 

Så hvis baby umiddelbart udvikler sig normalt, så kommer det nok en dag  

Anmeld Citér

14. august 2017

ChesireKitty

Min store trillede fra mave til ryg allerede da hun var et par måneder, men lærete faktisk først at trille fra ryg til mave længe efter hun kunne både sidde, kravle og gå selv - ja, hun havde endda fejret sin første fødselsdag inden.

Min søn trillede ligeså fra mave til ryg da han var et par måneder gammel, men er lige ved at have styr på det fra ryg til mave nu, i en alder af 4,5 måned. Han triller også over på siden og så "møffer" han sig om på maven. Det ser lidt sjovt ud og nogle gange kommer han til at trille helt rundt, så han lander på ryggen igen efter lige at have været på maven. Stakkels dreng.

Anmeld Citér

14. august 2017

AnoMom

Baby2017 skriver:

Ja det gider min datter da godt nok ikke begive sig ud i

Vi øver og kan mærke at hun godt ved hvordan det skal gøres da hun bruger de rigtige muskler og drejer kroppen rigtigt. Hun gider bare ikke selv. Hun kommer fint om på siden fra ryggen af og triller engang imellem når hun ligger på maven, men aldrig fra ryg til mave. Kan hun virkelig bare ikke gide? Det der med at ligge på maven er heller ikke det fedeste for hende

Noget man kan gøre for opmuntre hende til det? 

Min søn mestrede heller aldrig trilning. Jo fra ryg til mave. Men alle den anden vej. Nu er han 2 år og løber rundt.  

Anmeld Citér

15. august 2017

Baby2017

AnoMom skriver:

Min søn mestrede heller aldrig trilning. Jo fra ryg til mave. Men alle den anden vej. Nu er han 2 år og løber rundt.  

Kan faktisk mærke på hende når vi øver at hun pludselig følger lettere med når det er ryg til mave end omvendt, hvor hun jo egentlig har haft mestret at komme fra mave til ryg, det er bare godt glemt nu

Er nu også sikker på hun nok skal udvikle sig normalt alligevel. Den lille skid kan stå af sig selv ved møbler, det er den helt forkerte rækkefølge

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.