Ingen graviditet efter 8-9 måneders forsøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

608 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. august 2017

Skruuk4

Hej allesammen  

Min kæreste og jeg på 28 år ønsker os begge at udvide vores familie med en lille en. Derfor besluttede jeg mig for at smide mine p-piller efter næsten 10 år, jeg havde nok forventet at jeg ville blive gravid rimelig hurtigt idet vi begge lever ret sundt, men det sker bare ikke! Mine menstruationer, er meget uregelmæssige jeg bløder nogle gange et par dage imellem mine menstruationer. Jeg har derfor svært ved at regne ud hvornår jeg har æggeløsning idet min cyklus er så uregelmæssig. Vi har regelmæssig sex, uden at planlægge det og gøre det hele uromantisk, men efter 8 måneder har vi stadigvæk ikke haft held. Jeg er derfor bange for at der er noget galt med mig og at min krop er helt ødelagt efter jeg har brugt p-piller i så mange år... 

Jeg vil derfor meget gerne høre om andre har oplevet det sammen efter p-pille stop?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2017

Anonym

Skruuk4 skriver:

Hej allesammen  

Min kæreste og jeg på 28 år ønsker os begge at udvide vores familie med en lille en. Derfor besluttede jeg mig for at smide mine p-piller efter næsten 10 år, jeg havde nok forventet at jeg ville blive gravid rimelig hurtigt idet vi begge lever ret sundt, men det sker bare ikke! Mine menstruationer, er meget uregelmæssige jeg bløder nogle gange et par dage imellem mine menstruationer. Jeg har derfor svært ved at regne ud hvornår jeg har æggeløsning idet min cyklus er så uregelmæssig. Vi har regelmæssig sex, uden at planlægge det og gøre det hele uromantisk, men efter 8 måneder har vi stadigvæk ikke haft held. Jeg er derfor bange for at der er noget galt med mig og at min krop er helt ødelagt efter jeg har brugt p-piller i så mange år... 

Jeg vil derfor meget gerne høre om andre har oplevet det sammen efter p-pille stop?

Nu er det 4 år siden jeg smed P-pillerne efter at have taget dem i max 3 år.. 

min menstruation var uregelmæssig i 2 1/2 år. 

jeg har været gravid en gang, som endte i spontan abort, for 3 1/2 år siden.. siden den gang er der intet sket - jeg har dog fået konstateret hjerteformet livmoder som gør det lidt svære at blive gravid på naturlig vis. - vi er også blevet godkendt til at få hjælp. 

Men min læge fortalte, at det er helt normalt at der kan gå op til 1 1/2 år efter p-pille stop, før graviditet opnåes  

men held og lykke!  for at i snart har heldet med jer 

Anmeld Citér

13. august 2017

FruSteffensen

Hormonbaseret prævention giver desværre ind i mellem lange "følgevirkninger". Da jeg fik fjernet min hormonspiral gik der over et år før min cyklus var bare nogenlunde sig selv igen, og hormonspiralen indeholder virkelig lidt hormon. Jeg var heldigvis ikke i den situation at jeg gerne ville være gravid, idet jeg bare skiftede til en kobberspiral, men jeg kan levende forestille mig hvor frustrerende det må være hvis man har det ønske og kroppen ikke makker ret. Desværre er der bare ikke rigtig noget man kan gøre

Du kan overveje at begynde at tage ægløsningstest hvis du gerne mere sikkert vil kunne ramme ægløsningen. Man kan dog hurtigt blive lidt kuldret af dem da det er hver dag og i perioder 2 gange om dagen man skal tage dem op til ægløsningen. Og den sex der følger efter en positiv test er ikke ligefrem den mest spontane og lækre (i hvert fald ikke hos os)

Anmeld Citér

13. august 2017

Anonym

Skruuk4 skriver:

Hej allesammen  

Det kan jo også være din kæreste, der skyder med mosevand....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.