Light sodavand og sunde børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.925 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. oktober 2009

Ansemusen

Jeg er en smule 'panisk' omkring light sodavand. Så vil virkelig gerne høre om jer som har drukket det under graviditeten, både i støre og mindre grad, og har fået sunde børn! For selvom sundhedsstyrelsen ikke fraråder indtag af sødestoffer under graviditeten, er jeg stadig nervøs og har skåret meget ned på mit forbrug! Kunne godt bruge nogle beroligende historie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2009

linemus

Det er jo lidt svært at se på sit barn, om det er et sundt barn, eller der ligger noget og lurer, som først kommer frem, når de bliver voksne. Ligesom mange rygere siger, de har fået raske normale børn, selvom de har røget gennem graviditeten.

Jeg ved overhovedet ikke, hvad sødestoffer gør, men ved det er kemi og holder mig generelt fra light sodavand og andre light produkter uden at være helt hys om det. Jeg drikker fx light saftevand, fordi det er det, vi har. Kan du ikke drikke alm. sodavand?

Hvis jeg skal være beroligende, så kan jeg da fortælle, at alle mine tre unger virker sunde og raske, energiske og glade

Anmeld

9. oktober 2009

Ansemusen

Jeg kan bedst lide light nu! Vænnede mig til det med megen kamp, fordi jeg vejede for meget og ikke gad tage på pga. flydende sukker. Så light sodavand blev det til. Drikker det slet ikke hver dag, men ser nærmest det lille foster for mig få en masse gift. Men ja, barnet får jo ligesom ikke halvdelen af det jeg indtager, da det jo slet ikke har brug for så meget næring, når det er så lille. Er nok bare mig der er overpylret og hys!

Anmeld

9. oktober 2009

tumle81

Jeg drikker indimellem coca cola zero eller sprite zero, og indtil videre virker mine børn helt normale og godt med i deres udvikling. De er henholdsvis 5½ og 2 år. Jeg har 3 uger tilbage til termin og denne gang har jeg også drukket light produkter.

Jeg tror man skal være opmærksom uden at være hysterisk. Det samme gælder jo for sæber, vaskepulver, creme, make up osv osv

Knus Kathrina 37+3

Anmeld

9. oktober 2009

Tulle28

Jo de kan vist godt skade dit foster. Light produkterne er tilsat sødemidlet aspartam, som mistænkes for at være kræftfremkaldende - og mange, mange andre ting! Rigtig uhyggeligt faktisk, for det er i næsten ALT idag.

Læs mere om det her - det er SÅ skræmmende læsning!!

http://www.alun.dk/sund-kost/aspartam-kunstigt-soedestof-syg.html

Anmeld

9. oktober 2009

Berg

Tulle28 skriver:

Jo de kan vist godt skade dit foster. Light produkterne er tilsat sødemidlet aspartam, som mistænkes for at være kræftfremkaldende - og mange, mange andre ting! Rigtig uhyggeligt faktisk, for det er i næsten ALT idag.

Læs mere om det her - det er SÅ skræmmende læsning!!

http://www.alun.dk/sund-kost/aspartam-kunstigt-soedestof-syg.html

FØJ da.

Her går man rundt og tror at man er sund fordi man drikker light istedet for at fylde sig med sukker. Så hellere være fed. Tror lige jeg skal overveje mit sodavands forbrug!

Anmeld

9. oktober 2009

Ansemusen

Aspartam er igen og igen blevet frikendt i offentlige godkendte undersøgelse! Mange helsefolk bandlyser det stadig. men jeg vælger at tro, at det i små mængder er okay og stoler på at vi ville få det at vide, hvis det virkelig VAR skadeligt! Nu hedder det sig vidst at man må drikke op til 4 liter om dagen (altså som ikke gravid. man må jo slet ikke få så meget sodavand som gravid, hverken med eller uden sukker).

Men kja, jeg tror simpelthen ikke på, at sundhedsstyrelsen ville tillade fortsat produktion og brug af aspartam, hvis de undersøgelser var rigtige! Husk at kilden skal være pålidelig!

Anmeld

9. oktober 2009

Tulle28

Ansemusen skriver:

Aspartam er igen og igen blevet frikendt i offentlige godkendte undersøgelse! Mange helsefolk bandlyser det stadig. men jeg vælger at tro, at det i små mængder er okay og stoler på at vi ville få det at vide, hvis det virkelig VAR skadeligt! Nu hedder det sig vidst at man må drikke op til 4 liter om dagen (altså som ikke gravid. man må jo slet ikke få så meget sodavand som gravid, hverken med eller uden sukker).

Men kja, jeg tror simpelthen ikke på, at sundhedsstyrelsen ville tillade fortsat produktion og brug af aspartam, hvis de undersøgelser var rigtige! Husk at kilden skal være pålidelig!

Ja man skulle jo som udgangspunkt tro at man kunne stole på sundhedsstyrelsen, men jeg vælger nu fortsat at være skeptisk. Det er en kæmpe industri med mange penge involveret. Og med den stigning man ser i livstilssygdomme, kræft osv....

Anmeld

10. oktober 2009

Ansemusen

Jeg er skam også skeptisk, derfor jeg oprettede indlægget! Men tror ikke man skal male fanden SÅ meget på væggen som den artikel og film fra USA gør!

Anmeld

10. oktober 2009

Tulle28

Selvfølgelig skal man ikke det - alting med måde. Men jeg tror man skal tænke lidt over det alligevel, hvis man spiser mange light produkter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.