Sygedagpenge til barselsdagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.534 visninger
11 svar
5 synes godt om
9. august 2017

Kristinaaa

Hvordan hænger reglerne sammen når jeg kommer fra sygedagpenge-systemet og går på barsel? Får jeg samme sats eller??? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2017

sandramor

Kristinaaa skriver:

Hvordan hænger reglerne sammen når jeg kommer fra sygedagpenge-systemet og går på barsel? Får jeg samme sats eller??? 

Din sag overgår til udbetaling Danmark og ja det er samme sats

Anmeld Citér

9. august 2017

Kristinaaa

sandramor skriver:

Din sag overgår til udbetaling Danmark og ja det er samme sats

Så jeg får nøjagtig det samme som jeg plejer at få i sygedagpenge? Det hedder bare noget andet?

Anmeld Citér

9. august 2017

sandramor

Kristinaaa skriver:

Så jeg får nøjagtig det samme som jeg plejer at få i sygedagpenge? Det hedder bare noget andet?

Ja altså nu ved jeg ikke hvad du får på sygedagpenge... om du har ret til den højeste sats... men begge er den højeste sats 42..kr om ugen brutto

Anmeld Citér

10. august 2017

Mini_h

Så vidt jeg har forstået får man barsel ifølge sin overenskomst. Om det er fuld løn eller en fastsat timeløn er forskelligt fra branche til branche. Men dit arbejde skal jo betale noget af din barsel - i min branche er de 16 uger i alt. I de 16 uger får jeg mere end hvad jeg ville få af udbetaling Danmark.

Anmeld Citér

10. august 2017

Kristinaaa

Mini_h skriver:

Så vidt jeg har forstået får man barsel ifølge sin overenskomst. Om det er fuld løn eller en fastsat timeløn er forskelligt fra branche til branche. Men dit arbejde skal jo betale noget af din barsel - i min branche er de 16 uger i alt. I de 16 uger får jeg mere end hvad jeg ville få af udbetaling Danmark.

Jeg er ledig på sygedagpenge, så jeg har intet job

Anmeld Citér

11. august 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ
sandramor skriver:

Ja altså nu ved jeg ikke hvad du får på sygedagpenge... om du har ret til den højeste sats... men begge er den højeste sats 42..kr om ugen brutto

42kr om ugen? Jeg står selv og skal på barsel - jeg får fuld løn de første 26 uger - hvad siger du så taksten er på barselsdagpenge? Uh det lyder ikke af megwt.... 

Anmeld Citér

11. august 2017

Hck

Profilbillede for Hck
CKJ skriver:

42kr om ugen? Jeg står selv og skal på barsel - jeg får fuld løn de første 26 uger - hvad siger du så taksten er på barselsdagpenge? Uh det lyder ikke af megwt.... 

Jeg er ret sikker på at 42.., betyder ca 4200 kr

Anmeld Citér

11. august 2017

Thea14

Mini_h skriver:

Det er ikke alle der har er arbejde der betaler barsel - det afhænger af overenskomsten.

Jeg får ikke betalt noget som helst barsel af min arbejdsplads, men er på barselsdagpenge fra start af (og har grundet sygemelding været det det meste af graviditeten)

Anmeld Citér

11. august 2017

Carina:-)

Thea14 skriver:

Det er ikke alle der har er arbejde der betaler barsel - det afhænger af overenskomsten.

Jeg får ikke betalt noget som helst barsel af min arbejdsplads, men er på barselsdagpenge fra start af (og har grundet sygemelding været det det meste af graviditeten)

Det hænger nemlig sammen med overenskomst og kontrakt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.