Barsel er ikke guld og grønne skove for alle! Jeg kan sagtens have dage(ja nogen gange uger), hvor jeg har det lidt på samme måde. Det var dog værre ved mit første barn!
Noget af det som virker for mig, er småprojekter, hvor jeg bruger min hjerne. Altså f.eks læser en bog omhandlende noget relevant for mit arbejde(faglitteratur). Derudover sørger manden for at give mig fridage, hvor jeg kører langt væk og går en lang tur i skoven. Det giver mig meget energi. Endelig har jeg fast aftale hver torsdag med en veninde, hvor vi først dyrker crossfit, og derefter spiser aftensmad sammen på cafe. Igen giver det lige det afbræk, jeg har brug for.
Vi har mange par i vennekredsen der netop nu har en slags parkrise, hvor en del faktisk er gået fra hinanden. Alle har haft den der begrundelse, at kvinden simpelthen havde glemt sig selv, og ikke længere følte sig som andet end et serviceorgang - min mand er derefter blevet lidt nervøs(
lidt sjovt da jeg aldrig har været i nærheden af at være derude)? så vi har mange snakke om, hvad jeg har brug for. Når min lille pige, som jeg er på barsel med, bliver lidt ældre, har vi aftalt jeg hvert år tager en forlænget weekend i London selv. Har boet i byen i mit tidligere liv(altså da jeg var ung, single osv), og den by giver mig bare noget.
Alt i alt tror jeg, det handler om at finde det som give en energi, også give sig selv lov til at dyrke det lidt. Det er ok at køre træt i bleer, leverpostejsmadder og babysnak, det bliver man ikke en dårligere mor af.
Anmeld
Citér