Hjælp til barselsregler og SU-klip

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

631 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. august 2017

Anonym trådstarter

Kære allesammen. 

Jeg er ved at blive sindssyg oveni bøtten over alle de her regler omkring barsel og jeg kan mærke det faktisk stresser mig enormt meget ikke at have styr på indtægten når jeg står og skal have et lille barn i næste måned. Og desværre er Udbetaling Danmark ikke til meget hjælp lige pt... 

Måske er der nogen her der har stået i lignende situation eller bare er en haj omkring alle de her regler? I hvertfald vil jeg sætte pris på jeres hjælp og jeres tanker om hvilken løsning der er bedst. 

MIN SITUATION: 

Jeg er først i 20'erne og har i starten af året fået studenterhue på ved at gennemføre HF på enkeltfag. Min plan var at starte på videregående uddannelse her til september, men jeg er i stedet blevet gravid og har termin her slut august - altså få dage inden studiestart. Jeg har været fuldtidsansat indtil slut juni og derefter været sygemeldt og er nu på barsel (og modtager barselsdagpenge i næste måned). 

Af hvad jeg kan læse kan man få ekstra SU-klip hvis man får børn lige inden studiestart. Antallet afhænger af hvor tæt fødslen er på uddannelsesstart. Burde jeg søge ind på uddannelse for derefter pænt at sige at jeg skal på barsel og starter derfor ikke - for at få SU-klip??? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2017

Thea14

Er det ikke for sent at søge ind på studie nu?? 

Men ellers er der en studievejleder/SU vejleder der skal svare på det spørgsmål, da udbetaling Danmark ikke har noget med den del at gøre. De kan kun vejlede dig omkring barselsdagpenge.

Er dog ret sikker på at du ikke kan få både barselsdagpenge og ekstra SU klip...

Anmeld Citér

9. august 2017

Anonym trådstarter

Thea14 skriver:

Er det ikke for sent at søge ind på studie nu?? 

Men ellers er der en studievejleder/SU vejleder der skal svare på det spørgsmål, da udbetaling Danmark ikke har noget med den del at gøre. De kan kun vejlede dig omkring barselsdagpenge.

Er dog ret sikker på at du ikke kan få både barselsdagpenge og ekstra SU klip...

Det er ikke for sent at søge ind da der stadig er ledige pladser. Studie/SU-vejleder kan jeg ikke snakke med da jeg ikke er tilknyttet en skole mere.

Anmeld Citér

9. august 2017

Thea14

Anonym skriver:

Det er ikke for sent at søge ind da der stadig er ledige pladser. Studie/SU-vejleder kan jeg ikke snakke med da jeg ikke er tilknyttet en skole mere.

Der findes offentlige studievejledere som ikke er tilknyttet specifikke studier. De er istedet tilknyttet kommunen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.