At gøre kat renlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

410 visninger
7 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. august 2017

ChesireKitty

Profilbillede for ChesireKitty

Er der nogen der har nogle gode råd til at gøre en kastreret hankat renlig? Han er omkring halvandet år gammel og han kan sagtens bruge kattebakken, men hvis børnene lader en bog, pusæespilsbrikker eller noget som helst der minder om papir ligge på gulvet, ja, så tisser han på det. For nyligt fik han tisset i min datters børnebibel som hun fik til hendes dåb, hvilket jeg selvfølgelig var meget ked af (hun har heldigvis ikke bemærket at den mangler). Han har også tisset på et fotoalbum, som så heldigvis var lamineret, så billederne ikke gik i stykker
Han kan også finde på at tisse på tøj der ligger gulvet (inklusiv dukketøj, tæpper og andet) og hvis jeg ikke lige har fået renset bakkerne "til tiden", så bliver der tisset i en anden kasse - uanset om den kasse er fyldt med legoklodser, barbie dukker eller i virkeligheden er en dukkeseng

Vi har 3 kattebakker til én kat og de bliver alle skiftet 2 gange om ugen og renset hver dag.

Han er indekat fordi der er mange heromkring der ikke bryder sig om katte og vi tidligere har haft katte der er blevet skudt, forgiftet (kattemad med rottegift), kørt over oppe på fortovet og endda druknet og efterladt på vores dørtrin

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

7. august 2017

Ano87

Profilbillede for Ano87

Har du været til dyrlægen med ham? 

Vi var afsted med en der tissede rundt omkring, han blev tjekket i hoved og røv og fik så noget stressfoder der har hjulpet.. Der er normalt altid en årsag til at de gør der 

Anmeld Citér

7. august 2017

ChesireKitty

Ano87 skriver:

Har du været til dyrlægen med ham? 

Vi var afsted med en der tissede rundt omkring, han blev tjekket i hoved og røv og fik så noget stressfoder der har hjulpet.. Der er normalt altid en årsag til at de gør der 

Tak for svar.

Nej, han har ikke været til dylægen siden han fik smuttet mandlerne og blev vaccineret.

Vi kan da give det et skud og se det an

Anmeld Citér

7. august 2017

migxher

Profilbillede for migxher

Jeg ville nok få ham tjekket for urinvejs infektion, eller prøvet noget andet grus måske en anden type bække. Vores kat vil kun bruge åben bakke med fint klumpende sand  i. hvis ha  er vandt til at være udekat tænker jeg det kan være i den protest ham gør det over pludselig at skulle være inde.

Anmeld Citér

7. august 2017

Lillefis90

Profilbillede for Lillefis90

Enig med de andre. Afsted til dyrlæge. Katte er normalt meget renlige, men når der er noget galt, så tisser de overalt..

ellers skift gruset ud, og stederne hvor kattebakkerne står..

Anmeld Citér

7. august 2017

ChesireKitty

migxher skriver:

Jeg ville nok få ham tjekket for urinvejs infektion, eller prøvet noget andet grus måske en anden type bække. Vores kat vil kun bruge åben bakke med fint klumpende sand  i. hvis ha  er vandt til at være udekat tænker jeg det kan være i den protest ham gør det over pludselig at skulle være inde.

Tak for svar.

Han har gjort det i al den tid vi har haft ham - dog bliver det bedre og bedre jo ældre han bliver.

Han nægtede konsekvent at bruge "almindeligt" kattegrus, så han får sådan noget klumpende sandagtigt noget der gør ondt på tegnebogen, hvilket han virker godt tilfreds med og også gladeligt bruger, hvis der ikke lige ligger noget papir-agtigt han kan tisse på.

Han har 3 forskellige slags bakker; en med "låg", en der bare er en firtantet kasse og en der faktisk er en rund vaskebalje. Han skider konsekvent i vaskebaljen og vi har prøvet at anskaffe en mere som han kunne tissei, men det gjorde han ikke, så den er blevet anvendt til andet nu.

Han har aldrig været udekat og er bange for alt udenfor vinduet; vi kan nemt have vindiet på vid gab uden at han smutter ud. Han sidder bare i vindueskarmen og snuser.

Anmeld Citér

8. august 2017

Nel

Profilbillede for Nel

Det er en fornem kattebakke ordning han har sig! Jeg tror ikke i kan gøre mere på den front. Jeg ville også tage ham en tur til lægen, som de andre forslår. Men når han har gjort det hele livet, kunne det godt tyde på nogle adfærds problemer. Man kan købe sådan noget spray som der er kunstige feromoner i, hvilket gør katte trygge. Feliway hedder det.  Det kan være en mulighed. :-)

Anmeld Citér

8. august 2017

ChesireKitty

Nel skriver:

Det er en fornem kattebakke ordning han har sig! Jeg tror ikke i kan gøre mere på den front. Jeg ville også tage ham en tur til lægen, som de andre forslår. Men når han har gjort det hele livet, kunne det godt tyde på nogle adfærds problemer. Man kan købe sådan noget spray som der er kunstige feromoner i, hvilket gør katte trygge. Feliway hedder det.  Det kan være en mulighed. :-)

Ja, han er lidt forkælet

Vi har også prøvet det der Feliway. Det fik mig til at nyse ganske alvorlig of han tissede på nogle tegninger et par dage senere, så det var desværre ikke nogen success

Jeg har fået tid ved dyrelægen i næste uge så må jeg bare håbe på at han ikke tisser på noget vigtigt inden da.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.