Måske spontan abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.000 visninger
0 svar
0 synes godt om
7. august 2017

debattør-39200

Torsdag d. 27/7 får jeg at vide at jeg er gravid hos lægen. Da jeg har blødt rigtig meget fra mine slimhinder de sidste år, er det umuligt at finde ud af hvor langt jeg er henne og bliver derfor henvist til en scanning. Dagen efter begynder jeg at bløde. Tænker umiddelbart det er slimhinderne, men kontakter lægen. Han siger at jeg må vente til scanning med svar. Får først en tid d. 15/8. I weekenden er blødningen stoppet, men det starter igen mandag og jeg ringer endnu engang til min læge som vil få en tid til scanning lidt før. Stadig ingen smerter. Skal ha målt hcg mandag og onsdag og får en tid til scanning allerede dagen efter (tirsdag). Mit første hcg tal er 517 og scanningen viste at alt så fint ud, men dog for tidligt at se liv. Og der var ingen tegn på abort. Men fik at vide at det ku være helt normal graviditet, spontan abort på vej eller en graviditet uden for livmoderen. Onsdag fik jeg svar på mit andet hcg tal som desværre var faldet til 495. Jeg blev ufattelig ked af det og tænkte at det var det. Torsdag ringer de fra sygehuset og siger at de tror det er spontan abort da det er faldet. MEN han nævner at det yderst sjældent sker at alt går godt på trods af det faldende tal. Men at han vil tro det er SA. Han siger jeg kan forvente kraftig blødning og smerter og får en ny tid til scanning onsdag, hvor de kan komme med endeligt svar. Nu er det mandag morgen (kl. er 4.30, da jeg sover elendigt pga tankemylder). Har stadig ikke kraftig blødning - faktisk er det næsten stoppet helt. Og har stadig ikke ondt. Jeg håber bare helt vildt og synes der er 500 år til onsdag. Jeg overvejer at ringe til lægen kl 8 og be om en ny hcg test, så jeg kan blive afklaret i dag. Nogen der har prøvet hcg er faldet lidt og alt stadig var godt? Puha det er hårdt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.