Ingen afføring i 4 dage. Sveske vand????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.271 visninger
12 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. august 2017

dd2016

Min datter der er 5 uger gammel har ikke haft afføringen i 4 dage nu hun får mme og det jeg kan malke ud 200ml. I døgnet. Min læge var desværre ikke til nogen hjælp da jeg ringede i torsdags, hun ville se tiden an til tirsdag hvor vi skal til 5 ugers undersøgelse. SP sagde i torsdags at vi skulle få noget movicol hos lægen, men det ville lægen ikke gi' mig. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre hver gang hun har spist ligger hun og presser og piver og bliver helt rød i hovedet. Min mor fortalte så at hun kogte svesker og gav os vandet da vi var små, det blev selvfølgelig fortyndet op. Er i tvivl om jeg skal ringe til vagtlægen eller bare vente til tirsdag og så måske prøve min mors råd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2017

Anonym

dd2016 skriver:

Min datter der er 5 uger gammel har ikke haft afføringen i 4 dage nu hun får mme og det jeg kan malke ud 200ml. I døgnet. Min læge var desværre ikke til nogen hjælp da jeg ringede i torsdags, hun ville se tiden an til tirsdag hvor vi skal til 5 ugers undersøgelse. SP sagde i torsdags at vi skulle få noget movicol hos lægen, men det ville lægen ikke gi' mig. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre hver gang hun har spist ligger hun og presser og piver og bliver helt rød i hovedet. Min mor fortalte så at hun kogte svesker og gav os vandet da vi var små, det blev selvfølgelig fortyndet op. Er i tvivl om jeg skal ringe til vagtlægen eller bare vente til tirsdag og så måske prøve min mors råd.

Jeg ville ikke give sveske vand. Derimod ville jeg købe lactulose samt en lille sprøjte og give hende det. Det kan nemlig købes i håndkøb på apoteket. 

Anmeld Citér

5. august 2017

Thea14

Vi gav lactulose da vores datter var forstoppet. Det kan købes i håndkøb på apoteket og enten blandes i flaskerne eller gives seperat med en lille engangssprøjte (uden nål selvfølgelig)

og ellers kan jeg anbefale zoneterapi. Hvis du Googler lidt rundt kan du finde udførlige vejledninger til hvor og hvordan du skal massere babys fødder for at sætte gang i tarmene.

Vi blev desuden rådet af vores sundhedsplejerske, til at blande flaskerne en smule tyndere end brugsanvisningen angav, da for stærkt en blanding også giver forstoppelse.

Og er det et generelt problem, så se på om der skal skiftes mærke af MME og så evt til noget syrnet. Vores datter fungerede slet ikke på NaNs produkter, så vi skiftede over til allomin og så den syrnede af deres.

Anmeld Citér

5. august 2017

HvidSne

Jeg vil gerne støtte op om ideen om zoneterapi. Vores lille pige havde været forstoppet i fem dage (også efter en kombo af udmalket mælk og MME), da vi prøvede zoneterapi som en sidste løsning, inden vi ville give hende lactulose. Der gik et par timer, og så var der gang i maven igen

Anmeld Citér

5. august 2017

dd2016

Anonym skriver:

Jeg ville ikke give sveske vand. Derimod ville jeg købe lactulose samt en lille sprøjte og give hende det. Det kan nemlig købes i håndkøb på apoteket. 

Lactulose er mælkesukker siger min mor og det er ikke godt hvis vi har allergi.

Anmeld Citér

5. august 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
dd2016 skriver:

Lactulose er mælkesukker siger min mor og det er ikke godt hvis vi har allergi.

Du skriver hvis vi har allergi. Har dit barn mælkeallegi? 

Anmeld Citér

5. august 2017

Soonmom

Movicol fås i håndkøb  

Men ellers hvis hun ikke er ulykkelig, ville jeg hellere cykle med benene, masserer maven osv. 

Anmeld Citér

5. august 2017

alenemor42

Nej lactulose er IKKE mælke halløj!!!

Det er lactose.... der er en væsentlig forskel.

Man giver børn lactulose på neonatal afd. Det er fuldstændig harmløst at give.

Anmeld Citér

5. august 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Her og nu ville jeg give en godt varmt og langt bad.  Hvor hun kan røre sig sprælle vide på maven og på ryggen,  også hvis hun vil lægge på maven uden ble og tørre.  

Der virkede ofte her.  Ellers at tage " temperatur " forsigtig bare lige i åbningen det stimulere også.  Stop ikke apparatet ind. 

Anmeld Citér

5. august 2017

Abracadabra

årgang84 skriver:

Her og nu ville jeg give en godt varmt og langt bad.  Hvor hun kan røre sig sprælle vide på maven og på ryggen,  også hvis hun vil lægge på maven uden ble og tørre.  

Der virkede ofte her.  Ellers at tage " temperatur " forsigtig bare lige i åbningen det stimulere også.  Stop ikke apparatet ind. 

Hvorfor ikke bare laktulose? I de gode gamle dage var der laktulose i grøn allomin, men lægemidler i fødevarer er nu forbudt.

Hvorfor begynde at pille ved numsehullet, når minimum en tredjedel af børn på erstatning får brug for laktulose eller movicol?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.