Forsørgertillæg, SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.244 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. august 2017

Anonym trådstarter

Hej alle

Nu har jeg læst su's hjemmeside tynd flere gange og nu håber jeg at en af Jer kan hjælpe mig.

Hvornår er man berettiget forsørgertillæg?
Man kan ikke få forsørgertillæg når den ene forælder får SU og den anden benytter sine 12 SU-fødselsklip, vel? 

Jeg håber der sidder et klogt hoved derude 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle

Nu har jeg læst su's hjemmeside tynd flere gange og nu håber jeg at en af Jer kan hjælpe mig.

Hvornår er man berettiget forsørgertillæg?
Man kan ikke få forsørgertillæg når den ene forælder får SU og den anden benytter sine 12 SU-fødselsklip, vel? 

Jeg håber der sidder et klogt hoved derude 

For os fungerer det således:

Vi er begge to studerende. Jeg kan få det til at passe med 12 mdr. barsel og dermed enkelt SU-barselsklip i et år. Min kæreste kan få dobbelt SU i de første 6 mdr. af min barsel. Når min barsel så ophører (vi begge igen er studieaktive), så kan vi begge lægge ca. 2700 kr. oveni den almindelige SU-sats (før SKAT), altså som forsørgertillæg. Dette kan man ikke få, hvis den ene af forældrene ikke er studerende men derimod lønmodtager af anden art.

jeg håber det giver mening for dig 

Anmeld Citér

3. august 2017

Kristinaaa

Forsøgertillæg kan du kun få hvis din partner også er på SU eller hvis du er enlig. 

Anmeld Citér

3. august 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

For os fungerer det således:

Vi er begge to studerende. Jeg kan få det til at passe med 12 mdr. barsel og dermed enkelt SU-barselsklip i et år. Min kæreste kan få dobbelt SU i de første 6 mdr. af min barsel. Når min barsel så ophører (vi begge igen er studieaktive), så kan vi begge lægge ca. 2700 kr. oveni den almindelige SU-sats (før SKAT), altså som forsørgertillæg. Dette kan man ikke få, hvis den ene af forældrene ikke er studerende men derimod lønmodtager af anden art.

jeg håber det giver mening for dig 

Åh jeg synes det er svært at finde ud af  det SU system.

Men lige nu er vi begge under uddannelse og får SU. Forskellen er jo bare at jeg får SU i form af fødselsklip (enkelt-klip i 12 mdr) 

Anmeld Citér

3. august 2017

Anonym trådstarter

Kristinaaa skriver:

Forsøgertillæg kan du kun få hvis din partner også er på SU eller hvis du er enlig. 

Han er på SU 

Anmeld Citér

3. august 2017

Anonym

Anonym skriver:

Åh jeg synes det er svært at finde ud af  det SU system.

Men lige nu er vi begge under uddannelse og får SU. Forskellen er jo bare at jeg får SU i form af fødselsklip (enkelt-klip i 12 mdr) 

Så lyder det til, at det bliver ligesom os 

Anmeld Citér

3. august 2017

Bettinnie

Hvis du er på fødselsklip og han er på almindelig SU, så kan han få forsørgertillæg - så længe du har modtaget enten SU eller fødselsklip mindst 1 måned i sidste kvartal.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.