Besøge farmors grav

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

726 visninger
8 svar
1 synes godt om
2. august 2017

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg sidder med tårerne ned af kinderne, imens jeg skriver dette. Sagen er den, at jeg aldrig fik mødt min svigermor. Hun døde af kræft 6 år inden jeg mødte min kæreste. Det var et virkelig hårdt forløb for min kæreste. Han blev far en måned senere, havde plejet hende og taget orlov den sidste tid, holdt hendes hånd, da hun udåndede.. Det er en stor sorg for min kæreste, og det er en stor sorg for mig aldrig at have mødt hende. Som han beskriver hende, lyder hun utrolig meget som mig. Introvert, kærlig, empatisk, omfavnende.. Jeg ville ønske, at jeg havde haft chancen for at kende hende.

Jeg er nu gravid med min kærestes og mit fælles barn, snart halvvejs i graviditeten. Vi vil tage ud at besøge hendes gravsted - det gør vi sjældent, fordi det er for hårdt for min kæreste. Jeg vil gerne på en eller anden måde markere, ligge noget på hendes grav, som symboliserer vores kommende barn. Jeg ved godt, at hun ikke kan se det, men jeg/vi tror på noget større, og det er jo symbolsk..

Har i en god idé?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2017

Bananaalice

Hvis hun ligger ved en urneplads må du jo knap lægge noget medmindre det er i de der blomsterør.. Men er det en decideret grav, kan du købe nogen af de der halmbamser, de kan klare vind og vejr, tror alle blomsterbutikker har dem  de er søde

Anmeld Citér

2. august 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg sidder med tårerne ned af kinderne, imens jeg skriver dette. Sagen er den, at jeg aldrig fik mødt min svigermor. Hun døde af kræft 6 år inden jeg mødte min kæreste. Det var et virkelig hårdt forløb for min kæreste. Han blev far en måned senere, havde plejet hende og taget orlov den sidste tid, holdt hendes hånd, da hun udåndede.. Det er en stor sorg for min kæreste, og det er en stor sorg for mig aldrig at have mødt hende. Som han beskriver hende, lyder hun utrolig meget som mig. Introvert, kærlig, empatisk, omfavnende.. Jeg ville ønske, at jeg havde haft chancen for at kende hende.

Jeg er nu gravid med min kærestes og mit fælles barn, snart halvvejs i graviditeten. Vi vil tage ud at besøge hendes gravsted - det gør vi sjældent, fordi det er for hårdt for min kæreste. Jeg vil gerne på en eller anden måde markere, ligge noget på hendes grav, som symboliserer vores kommende barn. Jeg ved godt, at hun ikke kan se det, men jeg/vi tror på noget større, og det er jo symbolsk..

Har i en god idé?

en sten hvor der står farmor

et skilt hvor der står den til den bedste farmor

et skanningsbillede

hendes yndlings blomst

Anmeld Citér

2. august 2017

Anonym trådstarter

Bananaalice skriver:

Hvis hun ligger ved en urneplads må du jo knap lægge noget medmindre det er i de der blomsterør.. Men er det en decideret grav, kan du købe nogen af de der halmbamser, de kan klare vind og vejr, tror alle blomsterbutikker har dem  de er søde

Det er desværre, eller hvad man siger, en urneplads, hvor hun så har en sten i jorden. Må man godt fx lave et lille kort og laminere og binde fast? Jeg har (utroligt nok, eller ja...) ikke selv nogen nære familiemedlemmer, der er afgået ved døden endnu, så jeg har ingen erfaring..

Anmeld Citér

2. august 2017

LilleAsMor

En sten fundet på stranden med et hjerte tegnet på og evt "farmor". 

Anmeld Citér

2. august 2017

Anonym trådstarter

Supergirl skriver:

en sten hvor der står farmor

et skilt hvor der står den til den bedste farmor

et skanningsbillede

hendes yndlings blomst

Pyha, sikke søde idéer, de skaber lige flere tårer.. Det er vist en blanding af hormoner, og at det i det hele taget er virkelig trist. Det går også ondt, at hun aldrig kommer til at møde vores søn

Anmeld Citér

2. august 2017

Anonym trådstarter

LilleAsMor skriver:

En sten fundet på stranden med et hjerte tegnet på og evt "farmor". 

Tak for idéen

Anmeld Citér

2. august 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Pyha, sikke søde idéer, de skaber lige flere tårer.. Det er vist en blanding af hormoner, og at det i det hele taget er virkelig trist. Det går også ondt, at hun aldrig kommer til at møde vores søn

Jeg snakkede min søster om at gøre det på vores mors grav. Min søster skal føde næste år, så at sætte noget ud til dem. Jeg hader også at hun ikke kommer til at opleve at blive mormor eller oplevede at blive farmor.

Anmeld Citér

2. august 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Det er desværre, eller hvad man siger, en urneplads, hvor hun så har en sten i jorden. Må man godt fx lave et lille kort og laminere og binde fast? Jeg har (utroligt nok, eller ja...) ikke selv nogen nære familiemedlemmer, der er afgået ved døden endnu, så jeg har ingen erfaring..

Min farfar har urneplads og vi har ofte sat ting på hans sten som ikke er blevet fjernet sådan en stråbamse lyder som en god ide.

bare sørg for at intet metal står på stenen da det ruster i regn og sætter mærker på stenen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.