Rødt hår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.563 visninger
3 svar
1 synes godt om
2. august 2017

Ano87

Ja jeg er lidt nysgerrig og kan ikke rigtig finde nogen statistikker 

Jeg er kommunefarvet og intet rødt hår på min side, min kæreste har mørkt rødt hår, men som den eneste i hans familie 

Hvor stor/lille er chancen for at barnet bliver rødhåret? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2017

helle85

Ano87 skriver:

Ja jeg er lidt nysgerrig og kan ikke rigtig finde nogen statistikker 

Jeg er kommunefarvet og intet rødt hår på min side, min kæreste har mørkt rødt hår, men som den eneste i hans familie 

Hvor stor/lille er chancen for at barnet bliver rødhåret? 

Jeg tænker at det kan godt springe nogen generationer over.

Alle mine brødre har rødt har (3 stk) og der er ikke nogen af mine forældre der har det men mener min bedste far eller oldefar havde det.

Jeg har heller ikke rødt har, da jeg var lille der havde jeg et rødt skær.

Der er heller ikke nogen af mine børn der har rødt hår.

Men jeg ved ikke hvor stor chancen er for at jeres børn få rødt hår.

Anmeld Citér

2. august 2017

Aristocats

Rødt hår er et recessive gene, hvilket betyder at det godt kan springe nogle generationer over. Chancen er cirka 50 % hvis du også bærer rødhår-genet (dette betyder ikke at du skal være rødhåret) men hvis du ikke gør er der derimod ikke noget der tyder på at i får et rødhåret barn. Om du bærer genet eller ej er ikke altid til at vide. 

Men alfa omega: hvis i skal have et rødhåret barn, skal du også bære genet for rødt hår. Hvis du ikke bærer dette gen, får jeres børn ikke rødt hår, også selvom din mand har det. For at skabe et rødhåret barn skal begge forældre have anlæg for rødt hår. 

Anmeld Citér

2. august 2017

HvidSne

Min mor var blond og min far sorthåret, men de må begge have rødhårede gener, da både min søster og jeg er rødhåret (mit er rødbrunt, men klart til den rødlige side). Min mand er asiat, men vores lille piges hår har alligevel formået at få et rødligt skær. Så det må være nogle stærk rødhårede gener

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.