Hvor går jeg hen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.757 visninger
10 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. august 2017

Anonym trådstarter

Hej med jer.

Jeg har brug for et godt råd. Sagen er den at jeg, som så mange andre, er havnet i en økonomisk krise. Jeg har hele livet kæmpet mod psykisk sygdom, men var sikker på jeg havde vundet efter en lang og stabil periode. Det havde jeg ikke. Jeg endte med et totalt nervesammenbrud for et par måneder siden, og det endte med at koste mig jobbet. Der sker så det at min mand kører galt og totalskader den ene af vores biler et par dage senere. Det kommer til at koste os 11000 kr, da den bliver takseret for noget mindre end hvad vi har givet. Godt så. Vi beslutter os for, eftersom jeg er ledig, at "nøjes" med én bil, så min mand tager toget, og jeg kan aflevere og hente børnene. Men! De 11000 skal betales nu! Jeg kontaktede straks diverse instanser for at bede om hjælp, men der var ikke noget at hente nogen steder. Vi er for langt ude økonomisk pga. mine utallige sygemeldinger til at noget kreditselskab vil hjælpe. Vi har kviklån (fra sidst jeg blev syg) og derfor er der ingen der vil røre os med en ildtang. Jeg er flov og ked af det. Det her er min skyld. Min mand har altid knoklet for at holde sammen på familie og økonomien, men nu kan han heller ikke mere. Jeg har søgt alt jeg kan komme til ved kommunen, men får afslag. Jeg er så ked af det her... er der andre derude i samme båd? Hvor går jeg hen? Kender I nogle selskaber, der vil låne selvom man har lån andre steder og den ene part er arbejdsløs? 

Jeg har fuld forståelse for at der vil komme mange kommentarer om at jeg er uforsvarlig. Jeg er rørende enig, og det er helt ok. Grundet gensidig forsørgerpligt er min indtægt 0,-. Jeg søger dog job som en gal, og vi har skrottet alle unødige udgifter som internet, tv osv! Jeg håber der er nogen der kan komme med et godt råd, evt. andre ned psykiske lidelser der kan komme med et råd til noget man kan søge. Jeg ønsker ikke at sygemelde mig igen, vil utrolig gerne ud og arbejde. Jeg håber I forstår jeg er ganske desperat og vil gøre alt hvad jeg kan for at mine børn ikke skal mærke effekten af mine latterlige fejl!

Ønsker jer alle en god aften.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2017

Anonym

Hvis i ikke har pengene så har ikke pengene. Så må i meddele dem i skylder penge at i ikke kan betale foreløbig. Mange steder er til at tale med mht at vente f.eks 5 måneder mod at der kommer et mer beløb på gælden men man slipper for stressen og rykkere i de måneder. Man kan ikke plukke håret af en skaldet.

Livet går ikke altid som man gerne vil have det og at du slår dig selv oven i hovedet gavner ikke nogen. 

At i tager endnu et lån i ikke har råd til, er jo bare spadestik til et endnu dybere hul økonomisk. 

Anmeld Citér

1. august 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis i ikke har pengene så har ikke pengene. Så må i meddele dem i skylder penge at i ikke kan betale foreløbig. Mange steder er til at tale med mht at vente f.eks 5 måneder mod at der kommer et mer beløb på gælden men man slipper for stressen og rykkere i de måneder. Man kan ikke plukke håret af en skaldet.

Livet går ikke altid som man gerne vil have det og at du slår dig selv oven i hovedet gavner ikke nogen. 

At i tager endnu et lån i ikke har råd til, er jo bare spadestik til et endnu dybere hul økonomisk. 

Tusind tak for et pænt og brugbart svar!

Jeg vidste ikke man kunne vente med at betalt. De har bare meddelt os at fordi bilen ikke eksisterer længere har de ingen sikkerhed mere og derfor skal lånet indfries med set samme. Det er da værd at spørge dem om i hvert fald. Vil jo bare ikke havne i RKI.

Nej jeg ved godt det ikke er konstruktivt at slå sig selv i hovedet. Er bare så ufattelig træt af at skuffe min familie konstant og hele tiden. Jeg bliver ved med at give alt hvad jeg har for at få noget til at lykkedes, så det er så skide frustrerende at det vælter igen og igen. That's life. 

Anmeld Citér

1. august 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Ja -tag fat i dem der kræver pengene. Forklar at i ikke kan betale hele beløbet nu og spørgs om det er muligt at vente eller om i kan få en afdragsordning. De er jo interesseret i at få penge, og hvis i ellers har overholdt jeres betalingerne indtil har i jo vist at i er interesserede i at betale.

Går ud fra at det er et billån i skal indfri.

Tvivler på at hvad end i kan finde af med dem vil være på værre vilkår end et evt. kviklån.

Håber i finder en god løsning

Anmeld Citér

2. august 2017

Mille123

http://www.retshjaelpenivestergade.dk

Der findes flere af disse gratis juridiske rådgivere, som hjælper folk som ikke selv har resurserne. Måske de kan hjælpe jer. Alt afhængig af hvordan man har belånt bulen har man som forbruger forskellige muligheder/rettigheder

Anmeld Citér

2. august 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Hej med jer.

Jeg har brug for et godt råd. Sagen er den at jeg, som så mange andre, er havnet i en økonomisk krise. Jeg har hele livet kæmpet mod psykisk sygdom, men var sikker på jeg havde vundet efter en lang og stabil periode. Det havde jeg ikke. Jeg endte med et totalt nervesammenbrud for et par måneder siden, og det endte med at koste mig jobbet. Der sker så det at min mand kører galt og totalskader den ene af vores biler et par dage senere. Det kommer til at koste os 11000 kr, da den bliver takseret for noget mindre end hvad vi har givet. Godt så. Vi beslutter os for, eftersom jeg er ledig, at "nøjes" med én bil, så min mand tager toget, og jeg kan aflevere og hente børnene. Men! De 11000 skal betales nu! Jeg kontaktede straks diverse instanser for at bede om hjælp, men der var ikke noget at hente nogen steder. Vi er for langt ude økonomisk pga. mine utallige sygemeldinger til at noget kreditselskab vil hjælpe. Vi har kviklån (fra sidst jeg blev syg) og derfor er der ingen der vil røre os med en ildtang. Jeg er flov og ked af det. Det her er min skyld. Min mand har altid knoklet for at holde sammen på familie og økonomien, men nu kan han heller ikke mere. Jeg har søgt alt jeg kan komme til ved kommunen, men får afslag. Jeg er så ked af det her... er der andre derude i samme båd? Hvor går jeg hen? Kender I nogle selskaber, der vil låne selvom man har lån andre steder og den ene part er arbejdsløs? 

Jeg har fuld forståelse for at der vil komme mange kommentarer om at jeg er uforsvarlig. Jeg er rørende enig, og det er helt ok. Grundet gensidig forsørgerpligt er min indtægt 0,-. Jeg søger dog job som en gal, og vi har skrottet alle unødige udgifter som internet, tv osv! Jeg håber der er nogen der kan komme med et godt råd, evt. andre ned psykiske lidelser der kan komme med et råd til noget man kan søge. Jeg ønsker ikke at sygemelde mig igen, vil utrolig gerne ud og arbejde. Jeg håber I forstår jeg er ganske desperat og vil gøre alt hvad jeg kan for at mine børn ikke skal mærke effekten af mine latterlige fejl!

Stort kram herfra, det skal nok løse sig, synes du håndterer det godt til trods for udfordringerne <3

Anmeld Citér

2. august 2017

sandramor

Anonym skriver:

Hej med jer.

Nu ved jeg ikke hvor du bor  men jeg sidder som socialrådgiver på jobcenteret.. har har vi en økonomisk vejleder tilknyttet som vi kan henvise vores borgere til... og jeg ved at hun virkelig hjælper rigtig mange mennesker med igen at få styr og overblik over deres økonomi   Det ny jo være en hjælp til jer fremadrettet

For guds skyld ikke optag flere lån... som en anden siger... meddel kreditoren at I ikke kan betale lige nu og be enten om henstand på lånet eller afdrag 

Anmeld Citér

2. august 2017

Anonym trådstarter

Tusind tusind tak for alle jeres svar  jeg har brugt dagen på at ringe rundt, og det løste sig til sidst uden lån  men indtil jeg kommer i arbejde igen må vi vende hver en femøre og forsøge at holde os ude af RKI. Pyha. Men nu er det største da af vejen!

Anmeld Citér

2. august 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Tusind tusind tak for alle jeres svar  jeg har brugt dagen på at ringe rundt, og det løste sig til sidst uden lån  men indtil jeg kommer i arbejde igen må vi vende hver en femøre og forsøge at holde os ude af RKI. Pyha. Men nu er det største da af vejen!

Du er bare supersej!! 

Anmeld Citér

2. august 2017

Anonym

Anonym skriver:

Sådan  Håber i hurtigt kommer oven på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.