Vågner kl. 4 hver nat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.085 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. juli 2017

Vivienne

Hej

Min søn på 2,10 år sover i egen seng på eget værelse. Før i tiden, plejede han at vågne op en gang i mellem og komme ind til os og så sove et par timer mere.

De sidste uger vågner han dog op kl. 4 hver eneste nat, som om han har et vækkeur i sig. Og han vil ikke sove mere. 

Han bliver puttet kl. 19 som regel. Men nu har vi forsøgt at skubbe hans sengetid 1-2 timer, droppe middagslur, forkorte middagslur, flytte middagslur. Vi har haft meget aktive dage her i sommerferien, hvor han faldt i søvn lige så snart han rørte puden. Men han vågner igen kl. 4 og vil ikke sove. Han vil have os med ind i stuen så han kan lege og se tegnefilm. Det er ved at være opslidende. Også fordi vi har en lille en på 4 mdr.

Help 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2017

M&Ms

Gå med ham ind i stuen og tænd for Ramasjang. Når han efter et par gange opdager, at de allesammen sover, går det nok op for ham, at det stadig er nat. Det virkede på min søn 

Anmeld Citér

30. juli 2017

JC2014

Profilbillede for JC2014

Har I prøvet med et af de ure til små børn der er delt op med nat og dag?

Anmeld Citér

30. juli 2017

Vivienne

M&Ms skriver:

Gå med ham ind i stuen og tænd for Ramasjang. Når han efter et par gange opdager, at de allesammen sover, går det nok op for ham, at det stadig er nat. Det virkede på min søn 

Han kender ikke til Ramasjang. Han vil se Spiderman 

Anmeld Citér

30. juli 2017

Vivienne

JC2014 skriver:

Har I prøvet med et af de ure til små børn der er delt op med nat og dag?

Hvad går det ud på?

Anmeld Citér

30. juli 2017

Bissen

Vivienne skriver:

Hvad går det ud på?

Vi har sådan et ur. Når det er nat, så er der en måne, som lyser blå. 

Når solen står op (på det tidspunkt som i har valgt), så er det vågentid. Det har virket godt hos vores datter på nogenlunde samme alder. 

Jeg tænker også om det kan have noget at gøre med der bliver tidligt lyst? Så måske nogle mørklægningsgardiner? 

Ellers virkede det hos os at tage kampen op. Hun blev fulgt i seng hver gang hun kom op - også selv hun blev stiktosset og måske stod op ti gange mellem 04.30-06.00 (der starter dagen for os). Efter et par dage sov hun til omkring 05.30-06.00. 

Anmeld Citér

30. juli 2017

Vivienne

Bissen skriver:

Vi har sådan et ur. Når det er nat, så er der en måne, som lyser blå. 

Når solen står op (på det tidspunkt som i har valgt), så er det vågentid. Det har virket godt hos vores datter på nogenlunde samme alder. 

Jeg tænker også om det kan have noget at gøre med der bliver tidligt lyst? Så måske nogle mørklægningsgardiner? 

Ellers virkede det hos os at tage kampen op. Hun blev fulgt i seng hver gang hun kom op - også selv hun blev stiktosset og måske stod op ti gange mellem 04.30-06.00 (der starter dagen for os). Efter et par dage sov hun til omkring 05.30-06.00. 

Vi har mørklægningsgardiner men det hjælper ikke. Desværre. 

Tak for info omkr. uret. Det vil jeg prøve at kigge efter. 

Vi har prøvet at lægge ham tilbage og han skriger så meget at ha vækker lillebror + hele opgangen 

Vi havde håbet at det bare var en fase. Men nu har det varet ved så længe og derfor søger jeg råd. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.