Triller ikke:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.074 visninger
10 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juli 2017

Anonym trådstarter

Hejsa baby.dk

Jeg har en dejlig babypige på 5 mdr. Og 10 dage. 

Hun triller ikke. En overgang gjorde hun fra mave til ryg, men det er som om det er gået tilbage for hende og nu gider hun heller ikke ligge på maven mere men laver bare flyveren og bliver sur og hun var ellers så dygtig.. 

Vi øver og øver med at trille både på gulvet og øver mave/balance på yoga bold.. Skal lige siges at i 3 uger har der været vrøvl med maven og hun har derfor slet ikke lagt selv.. 

Hun gider heller ikke rigtig ligge selv og i særlig lang tid så det besværliggør også bare det hele.. 

Hun liggr sig gerne på siden og rækker efter tind men det har hun gjort siden hun var 2-3 måneder. What to do!? 

Alle andre kan i mødregruppen :-(

Andre med børn der ikke triller? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

1. Lad være med at sammenligne. 

2. Slap af. 

Vores gad aldrig ligge på maven mere end få minutter men det er sgu gået fint med motorikken alligevel. 

Anmeld Citér

28. juli 2017

Jullesnulle

Det samme her. Vi blev henvist til motorik/ergoterapi hvor man troppede op og lavede øvelser. Man skulle selv gå rund med sit eget barn og lave øvelser og fik så løbende rådgivning. Men måske tilbyder din kommune det ikke. 

Anmeld Citér

28. juli 2017

Jullesnulle

Jullesnulle skriver:

Det samme her. Vi blev henvist til motorik/ergoterapi hvor man troppede op og lavede øvelser. Man skulle selv gå rund med sit eget barn og lave øvelser og fik så løbende rådgivning. Men måske tilbyder din kommune det ikke. 

Noge du kan gøre er at øve kolbøtter.. snurretop hvor man lægger barnet i og drejer det rundt - fungerer rigtig godt. Jeg har min til salg hvis du er interesseret i Gentofte.

Anmeld Citér

28. juli 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Min datter ville heller ikke rigtig vende sig. Vi lavede små øvelser hver dag, og det var fint nok. Lige pludselig fra den ene dag til den anden begyndte hun at vende sig selv. Kan ikke huske præcis hvor gammel hun var, men nok også deromkring. Hun gad så heller ikke kravle, men bare rejste sig op ved 9-10 måneder, og ville ikke andet fra den dag af. Det er jo meget forskelligt fra barn til barn. Jeg ville ikke bekymre mig for meget, men se tiden lidt an.

Anmeld Citér

28. juli 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Hejsa baby.dk

Jeg har en dejlig babypige på 5 mdr. Og 10 dage. 

Hun triller ikke. En overgang gjorde hun fra mave til ryg, men det er som om det er gået tilbage for hende og nu gider hun heller ikke ligge på maven mere men laver bare flyveren og bliver sur og hun var ellers så dygtig.. 

Vi øver og øver med at trille både på gulvet og øver mave/balance på yoga bold.. Skal lige siges at i 3 uger har der været vrøvl med maven og hun har derfor slet ikke lagt selv.. 

Hun gider heller ikke rigtig ligge selv og i særlig lang tid så det besværliggør også bare det hele.. 

Hun liggr sig gerne på siden og rækker efter tind men det har hun gjort siden hun var 2-3 måneder. What to do!? 

Alle andre kan i mødregruppen :-(

Andre med børn der ikke triller? 

Min søn lærte heller aldrig at trille selvom jeg øvede med ham. Han trillede kun fra ryg til mave. Aldrig den anden vej

Anmeld Citér

28. juli 2017

JC2014

Profilbillede for JC2014

Det lyder som om at du gør hvad du kan. Min dreng var næsten et halvt år før han trillede. Han boede stort set oven på mig inden da. Det var nærmest først der at han begyndte at kunne ligge et par minutter selv på gulvet. Til gengæld kunne han stå op af os med støtte da han var 3 måneder! Han kravlede da han var 7 måneder, gik selv med gåvogn da han var 8 måneder, og gik selv uden støtte da han var 10 måneder. Det behøver altså ikke have noget som helst at sige at de triller lidt sent... især ikke hvis de ellers er godt med, og er sådan noget velcro-børn der ikke vil ligge selv. Min søn var den næstsidste til at trille i mødregruppen, men den første til at kravle og gå.

Anmeld Citér

28. juli 2017

Anonym trådstarter

JC2014 skriver:

Det lyder som om at du gør hvad du kan. Min dreng var næsten et halvt år før han trillede. Han boede stort set oven på mig inden da. Det var nærmest først der at han begyndte at kunne ligge et par minutter selv på gulvet. Til gengæld kunne han stå op af os med støtte da han var 3 måneder! Han kravlede da han var 7 måneder, gik selv med gåvogn da han var 8 måneder, og gik selv uden støtte da han var 10 måneder. Det behøver altså ikke have noget som helst at sige at de triller lidt sent... især ikke hvis de ellers er godt med, og er sådan noget velcro-børn der ikke vil ligge selv. Min søn var den næstsidste til at trille i mødregruppen, men den første til at kravle og gå.

Ja jeg gør virkelig alt for vil bare gerne have hun er med motorisk. 

Hun bruger heller ikke armene til at tage fra med når hun ligger på maven så føler bare lidt hun ikke rigtig kan noget når hun ligger der. 

Når det så er sagt så har hun også stået siden hun var 3 måneder og kan nu stå i få sek. Uden støtte og står rigtig fint i lang tid kun med lidt støtte. Hun elsker at stå og elsker at sidde, hvilket hun også gør godt med støtte og har kunnet siden de 3 måneder også. Tror bare godt hun kan lide at være med istedet for at ligge fladt

Det er bare så skide svært ikke at sammenligne 

Anmeld Citér

28. juli 2017

nielsen80

Det er ikke et problem, at man ikke triller ved 5 mdr' alderen, specielt ikke når hun nu er så meget med på alle andre områder. Hun er i alderssvarende udvikling, og har sikkert pt fokus på andet end at trille. Min store pige var i den grad en gumpetumpe grovmotorisk, hun trillede aldrig sådan rigtig rundt som andre babyer, hun krøb ikke og kravlede først ved en 11mdr, og gik først rigtig, da hun var 17mdr. Alt sammen indenfor normalen, og uden grund til bekymring fra fagpersoner som SP, læge m.m. ( moren var en anden snak)

I dag er hun snart 5 år, enormt dygtig sprogligt og ret sej til fodbold og slå vejrmøller. Hun kan bare godt lide at se tingene lidt an, inden hun giver sig i kast med det. At man er langsom i baby stadiet betyder overraskende lidt i forhold til senere udvikling, så længe man ligger inden for normal området.

også lige en lille med den der sammenligning(det er lidt min kæphest). Jeg tror virkelig man ligeså fra starten kan vænne sig til at fokusere på de positive ting ved ens barn. Fokuser på alle de ting hun kan i stedet for alt det, hun ikke kan. Prøv at tænk på den "samme" sammenligning senere hen...Mine venners børn fik 12 i matematik, min pige fik kun 10, så det er ikke godt nok....børn er forskellige og kan forskellige ting på forskellige tidspunkter. Der vil altid være noget andre er bedre til. Det er simpelthen spildt energi at fokusere på. Det ved jeg af erfaring, kæft jeg ville give meget for at have den viden, jeg har nu, da jeg gik på barsel med den ældste - brugte altfor meget energi på at bekymringer for hendes motorik, energi der kunne være brugt på at bare nyde den perfekte pige, hun var.

Anmeld Citér

29. juli 2017

alenemor42

Jeg har en 2 årig dreng der hverken har trillet, kravlet og først gik som 18 mdr. Gammel.

Han er fuldstændig normal motorisk.  Du kan ikke presse din datter til at trille så lad hende nu bare følge sin egen udvikling 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.