Det er ikke et problem, at man ikke triller ved 5 mdr' alderen, specielt ikke når hun nu er så meget med på alle andre områder. Hun er i alderssvarende udvikling, og har sikkert pt fokus på andet end at trille. Min store pige var i den grad en gumpetumpe grovmotorisk, hun trillede aldrig sådan rigtig rundt som andre babyer, hun krøb ikke og kravlede først ved en 11mdr, og gik først rigtig, da hun var 17mdr. Alt sammen indenfor normalen, og uden grund til bekymring fra fagpersoner som SP, læge m.m. ( moren var en anden snak)
I dag er hun snart 5 år, enormt dygtig sprogligt og ret sej til fodbold og slå vejrmøller. Hun kan bare godt lide at se tingene lidt an, inden hun giver sig i kast med det. At man er langsom i baby stadiet betyder overraskende lidt i forhold til senere udvikling, så længe man ligger inden for normal området.
også lige en lille med den der sammenligning(det er lidt min kæphest). Jeg tror virkelig man ligeså fra starten kan vænne sig til at fokusere på de positive ting ved ens barn. Fokuser på alle de ting hun kan i stedet for alt det, hun ikke kan. Prøv at tænk på den "samme" sammenligning senere hen...Mine venners børn fik 12 i matematik, min pige fik kun 10, så det er ikke godt nok....børn er forskellige og kan forskellige ting på forskellige tidspunkter. Der vil altid være noget andre er bedre til. Det er simpelthen spildt energi at fokusere på. Det ved jeg af erfaring, kæft jeg ville give meget for at have den viden, jeg har nu, da jeg gik på barsel med den ældste - brugte altfor meget energi på at bekymringer for hendes motorik, energi der kunne være brugt på at bare nyde den perfekte pige, hun var.
Anmeld
Citér