Feber hos 6 mdr. gammel baby - hvornår læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.206 visninger
6 svar
3 synes godt om
27. juli 2017

Mo9ca

Jeg har en lille pige som nu har haft konstant feber i 3 dage indtil videre. Hun har ingen andre symptomer end den feber og den har ikke været højere end 39,3 i den tid hun har haft den.

Hendes appetit er fin og hun får både vand fra kop og modermælk fra mig. Hendes opmærksomhedsniveau er også fint omend hun har været noget klagende og apatisk i perioder. 

Det hele synes jeg ikke lyder ildevarslende. Jeg undrer mig bare over, at der intet andet er end den feber. Hvad ville I andre gøre i den situation? Se tiden an eller fluks tage til lægen?

Mvh. M

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2017

baby_drømme

Mo9ca skriver:

Jeg har en lille pige som nu har haft konstant feber i 3 dage indtil videre. Hun har ingen andre symptomer end den feber og den har ikke været højere end 39,3 i den tid hun har haft den.

Hendes appetit er fin og hun får både vand fra kop og modermælk fra mig. Hendes opmærksomhedsniveau er også fint omend hun har været noget klagende og apatisk i perioder. 

Det hele synes jeg ikke lyder ildevarslende. Jeg undrer mig bare over, at der intet andet er end den feber. Hvad ville I andre gøre i den situation? Se tiden an eller fluks tage til lægen?

Mvh. M

Når det har stået på i 3 dage, vil jeg kontakte lægen.  Jeg har hørt, at hvis børn har en temperatur på over 38,5 i 3 dage, skal de tilses af en læge  

God bedring med hende 

Anmeld Citér

27. juli 2017

Carina:-)

Læge.

Hverken børn eller voksne skal gå med feber i flere dage. 

Så jeg ville kontakte lægen.

Anmeld Citér

27. juli 2017

Mo9ca

Tak for jeres input. Jeg har ringet til lægen og fået en tid senere i dag. Så krydser vi fingre for at det er noget harmløst.

Mvh. M

Anmeld Citér

28. juli 2017

Ayasmor

Mo9ca skriver:

Tak for jeres input. Jeg har ringet til lægen og fået en tid senere i dag. Så krydser vi fingre for at det er noget harmløst.

Mvh. M

Hvordan gik det ved lægen?

Anmeld Citér

29. juli 2017

Mo9ca

Ayasmor skriver:

Hvordan gik det ved lægen?

Det gik fint. Det var bare en virus hun havde.

Hun var helt rask og sig selv igen her til morgen

Mvh. M

Anmeld Citér

1. august 2017

BABYPIGEnr4

Mvh. M

Kontakt altid lægen, hvis du føler dig urolig eller bekymret over dit barn. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Når det er sagt, så er jeg mor til 4 og har prøvet det meste et par gange eller flere. Ved feber op til 42 grader bliver man sendt hjem med besked om væske og evt. Smertestillende, hvis barnet er kontaktbart og ikke er dehydreret. 

Modermælk og vand er fint til en lille på 6 mdr. 

Hvis dit barn er apatisk. Det vil sige intet foretager sig og kigger tomt ud i luften uden kontakt, så skal du kontakte læge. Et apatisk barn vil typisk heller ikke drikke nok.

God bedring.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.