Jeg har en lille pige som nu har haft konstant feber i 3 dage indtil videre. Hun har ingen andre symptomer end den feber og den har ikke været højere end 39,3 i den tid hun har haft den.
Hendes appetit er fin og hun får både vand fra kop og modermælk fra mig. Hendes opmærksomhedsniveau er også fint omend hun har været noget klagende og apatisk i perioder.
Det hele synes jeg ikke lyder ildevarslende. Jeg undrer mig bare over, at der intet andet er end den feber. Hvad ville I andre gøre i den situation? Se tiden an eller fluks tage til lægen?
Mvh. M
Kontakt altid lægen, hvis du føler dig urolig eller bekymret over dit barn. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.
Når det er sagt, så er jeg mor til 4 og har prøvet det meste et par gange eller flere. Ved feber op til 42 grader bliver man sendt hjem med besked om væske og evt. Smertestillende, hvis barnet er kontaktbart og ikke er dehydreret.
Modermælk og vand er fint til en lille på 6 mdr.
Hvis dit barn er apatisk. Det vil sige intet foretager sig og kigger tomt ud i luften uden kontakt, så skal du kontakte læge. Et apatisk barn vil typisk heller ikke drikke nok.
God bedring.
Anmeld
Citér