Tilbageholde husleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2017

Anonym trådstarter

Lea2787 skriver:

I vores sidste lejemål betalte vi depositum svarende til 3 mdrs leje. Desuden betalte vi tre måneders forudbetalt leje, som så dækkede opsigelsesperioden. Dvs vi stoppede huslejebetalingen fra vi opsagde lejligheden. Tror det er meget almindelig praksis. 

Vi har ikke betalt forudbetalt leje. Vi betalte depositum og leje for den måned vi flyttede ind i, hvilket var maj 2016 :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Men må han så godt kræve at vi maler, inden vi flytter? Og hvis vi ikke betaler husleje fx i september, så tilbageholder han vel bare den del af depositum?

Han bruger jo bare af depositummet, altså til f.eks maling, uden at spørge jer først. Alt efter hvor mange penge der er tilbage, kan det godt være at det kan dække den resterende husleje. Ellers skal i bare være indstillet på at jeres manglede betaling i sidste ende ryger til en advokat og så kører sagen ellers bare der ud af, med rykkere, gebyr og retssag.

Anmeld Citér

25. juli 2017

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Hej!

min forlovede og jeg står og har opsagt vores lejlighed pga rotte problemer og problemer med udlejer. Vi skal være uden den 30/9.

mit spørgsmål går på, om vi de sidste 2 måneder, kan stoppe husleje betalingen? Hvad kan udlejer gøre hvis vi vælger at gøre det?

vi har betalt indskud da vi flyttede ind. 

Så bruger han bare jeres indskud til at dække det. Men I skal huske på.. at det kan være der kommer en efterregning på maling mm hvis indskuddet bruges til at dække huslejen.

Anmeld Citér

26. juli 2017

Camilla <3

I må ikke bare stoppe med at betale husleje. Men hvis jeg var jer, så ville jeg få fat i enten LLO eller huslejenævnet ved kommunen. :-) 

Anmeld Citér

26. juli 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Han kan jo nok ikke smide jer ud, men det er nok heller ikke den mest konstruktive måde at opføre sig på.

Hvis nu der også kommer diskussioner omkring depositummet og udgifterne til istandsættelse - så tænker jeg at man står bedre, hvis man har opført sig efter reglerne.

Og hvis jeres depositum ikke dækker både husleje og istandsættelse, så for i jo en efterregning, som i skal betale. Det kan i selvfølgelig undlade og vente på at fogeden kommer eller i kommer i RKI.

Anmeld Citér

26. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Vi har rotter pga defekt kloak, hvilket han er gjort opmærksom på, af rottebekæmper fra kommunen. Han fik notits om at få det lavet, men har i stedet ringet til os og sagt at vores pedel siger vi bor ulækkert osv og derfor er der rotter. Og har så ikke gjort noget ved kloakken som er problemet - vi bor ikke mere ulækkert end enhver anden gennemsnits dansker.. 

nej vi har ikke haft kontaktet LLO da det koster 600kr at få oprettet en sag hos dem

LLO Er guld værd og bestemt pengene værd når man er lejer!!!!

Anmeld Citér

26. juli 2017

RGN

Profilbillede for RGN

Der er også beboerklagenævnet. De hjalp os gratis. (Huslejenævnet hvis det er privat udlejning)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.