Søvn - 5 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.109 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juli 2017

RL2017

Hej

Vi kæmper med at få vores datter til at sove om dagen herhjemme. Vi prøver at ramme hendes træthedspunkt for at lægge hende, men det bliver alt for ofte med skrig og skrål. Sundhedsplejersken sagde 1,5 times vågentid i den alder, men der gider hun bare ikke lægges. Hun kan sagtens være vågen 3 timer uden at blive alt for hysterisk, men hun sover kun en halv time af gangen, så jeg er bange for hun ikke får nok søvn, Max. 2 timer i løbet af dagen. Hun sover ca 11 timer om natten med 3/4 korte opvågninger.

Så hvor længe er jeres babyer på omkring 5 måneder vågne af gangen, og hvor meget sover de? 

Gode råd er meget velkomne, men vi har prøvet det meste 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
RL2017 skriver:

Hej

Vi kæmper med at få vores datter til at sove om dagen herhjemme. Vi prøver at ramme hendes træthedspunkt for at lægge hende, men det bliver alt for ofte med skrig og skrål. Sundhedsplejersken sagde 1,5 times vågentid i den alder, men der gider hun bare ikke lægges. Hun kan sagtens være vågen 3 timer uden at blive alt for hysterisk, men hun sover kun en halv time af gangen, så jeg er bange for hun ikke får nok søvn, Max. 2 timer i løbet af dagen. Hun sover ca 11 timer om natten med 3/4 korte opvågninger.

Så hvor længe er jeres babyer på omkring 5 måneder vågne af gangen, og hvor meget sover de? 

Gode råd er meget velkomne, men vi har prøvet det meste 

Hvordan falder hun i søvn om aftenen?

Anmeld Citér

24. juli 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Det lyder meget som min ældste datter. Hun havde ikke det store søvnbehov om dagen. Men sov godt om natten. Den eneste måde jeg kunne få hende til at sove mere en halv time var at sove sammen med hende. Så snuppede hun uden problemer 1-2 timer.

Anmeld Citér

24. juli 2017

RL2017

Morogbarn skriver:

Hvordan falder hun i søvn om aftenen?

Hun falder egentlig fint i søvn om aftenen efter at have spist fra begge bryster, hvilket er den eneste gang på dagen hun spiser fra begge bryster på et måltid. Hun vil dog helst falde i søvn i armene. Hvis man lægger hende i sengen, inden hun sover, tager det noget længere tid.

Om dagen kan hun også nogle gange sove videre i mine arme efter den halve time, så hun kan godt sove to timer en gang i mellem

Anmeld Citér

24. juli 2017

Miti's mama

Sådan er min yngste også... tror desværre det er meget normalt.

Anmeld Citér

24. juli 2017

Karomissen

Mine storebror har prøvet noget lingende, men så snakkede vores mor om at rummet var for stressende og ikke afslappende. Så der blev ryddet meget ud og de fik endda en god pris fra malertilbud.dk, om at få malet værelset ti len afslappende farve... Ved ikke om det var præcis det der hjalp men babyen sover meget mere nu

Anmeld Citér

24. juli 2017

Soonmom

Vores fra den 20/2 sover fra 9-9:30"+/- 15 min. 

Så fra 12:15-14:30 +/-30 min

Så snupper han nogle gange yderligere en lille lur på 10-30 min sidst på eftermiddagen, men han går mere og mere væk fra den og hvis han tager den bliver det Max 10 min for tiden og for det meste bare en blunder

Så bliver han lagt kl. 19 og sover til ca 2:30 får flaske og sover til 06-07.

- han sover rigtig godt om dagen synes jeg i forhold til storebror 

Anmeld Citér

25. juli 2017

RL2017

Soonmom skriver:

Vores fra den 20/2 sover fra 9-9:30"+/- 15 min. 

Så fra 12:15-14:30 +/-30 min

Så snupper han nogle gange yderligere en lille lur på 10-30 min sidst på eftermiddagen, men han går mere og mere væk fra den og hvis han tager den bliver det Max 10 min for tiden og for det meste bare en blunder

Så bliver han lagt kl. 19 og sover til ca 2:30 får flaske og sover til 06-07.

- han sover rigtig godt om dagen synes jeg i forhold til storebror 

Tak for svar. Rart at høre fra andre, at sundhedsplejersken måske overdrev lidt,  da hun sagde, at de kun skal være vågne 1,5 time i den alder 

Anmeld Citér

26. juli 2017

Jullesnulle

RL2017 skriver:

Tak for svar. Rart at høre fra andre, at sundhedsplejersken måske overdrev lidt,  da hun sagde, at de kun skal være vågne 1,5 time i den alder 

11/2 time imellem lure...?

der gik da snildt 3 timer her. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.