Mareridt flere dage i træk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.462 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. juli 2017

Anonym trådstarter

Vi prøver efter baby nr 2 ser ud til det kommer at tage lang tid før jeg tager en positivet test jeg får ikke min menstruation oveni det hele skal vi nu skal købe hus 

det resultere i forfærdelige mareridt så forfærdelige jeg måtte vække min kæreste så han kunne være vågen sammen med mig - Aldrig i mit liv gjort sådan før men gøre det nu i en alder af 32 

har i oplevet voldsomme mareridt da i har været stresset kan i komme af med dem? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2017

MorTil3+

Anonym skriver:

Vi prøver efter baby nr 2 ser ud til det kommer at tage lang tid før jeg tager en positivet test jeg får ikke min menstruation oveni det hele skal vi nu skal købe hus 

det resultere i forfærdelige mareridt så forfærdelige jeg måtte vække min kæreste så han kunne være vågen sammen med mig - Aldrig i mit liv gjort sådan før men gøre det nu i en alder af 32 

har i oplevet voldsomme mareridt da i har været stresset kan i komme af med dem? 

Jeg har lidt af mareridt altid, begyndte at få sovepiller/beroligende som 17 årig, og røg hash for ikke at kunne huske mine mareridt, stoppede med alt da jeg blev gravid for for snart 12 år siden, men måtte begynde igen efter fødsel, stoppede så igen da jeg blev gravid anden gang for 6 år siden og har ikke rørt noget siden men kæmper nu med de forbandede mareridt, jeg vækker også tit min mand fordi jeg er bange, nogle gange vågner jeg og græder. Nogle gange er mine mareridt så virkelige at jeg har svært ved at finde ud af hvad der er virkelighed og hvad der er mareridt. Bla derfor min læge dengang for mange år siden gav mig sovepiller. Er 32 år idag og mine er aldrig stoppet. Jeg kan huske nogle af mine mareridt helt tilbage fra 6 års alderen. Er blevet anbefalet mindfullness men kan ikke finde ro i mig selv til det, men måske det kunne hjælpe dig. Har også prøvet NADA (nåle i øre, ansigt, hovedbund) men heller ingen succes. 

Anmeld Citér

23. juli 2017

Anonym

Jeg har levet med det i mange år. Faktisk 20 år. 

Efter jeg har fået min mand/kæreste/far til mit yngste barn, er det pludselig fuldstændigt forsvundet! Jeg har lidt så voldsomt af mareridt at jeg i tre mdr i træk ikke havde en nat uden og det gjorde mig vanvittig. Jeg gik til psykolog i mange år. Men faktisk først nu har jeg det godt og har sluppet dem. Jeg lever også et liv med færrere alvorlige bekymringer end før og jeg har tryghed i min lille familie. Jeg tror det var dét der gjorde jeg slap af med mareridt'ne. 

Anmeld Citér

23. juli 2017

Lisette W

Jeg er ikke plaget i samme grad som de andre men jeg også altid haft meget livlige drømme og også mareridt. Jeg tager hovede telefoner på og lytter til en lydbog eller en potcast for at tænke på nået andet og for at få pulsen ned. Nogle gange gør jeg det også prevensivt i de perioder hvor jeg er under stort press og har alt for mange tanker i hovedet. Det hjælper mig til at få ro. Men ellers burde psykolog nok være et godt bud da drømmene jo tit et udtryk for følelser vi undertrykker og har behov for at få talt om.

Anmeld Citér

23. juli 2017

Anonym trådstarter

MorTil3+ skriver:

Jeg har lidt af mareridt altid, begyndte at få sovepiller/beroligende som 17 årig, og røg hash for ikke at kunne huske mine mareridt, stoppede med alt da jeg blev gravid for for snart 12 år siden, men måtte begynde igen efter fødsel, stoppede så igen da jeg blev gravid anden gang for 6 år siden og har ikke rørt noget siden men kæmper nu med de forbandede mareridt, jeg vækker også tit min mand fordi jeg er bange, nogle gange vågner jeg og græder. Nogle gange er mine mareridt så virkelige at jeg har svært ved at finde ud af hvad der er virkelighed og hvad der er mareridt. Bla derfor min læge dengang for mange år siden gav mig sovepiller. Er 32 år idag og mine er aldrig stoppet. Jeg kan huske nogle af mine mareridt helt tilbage fra 6 års alderen. Er blevet anbefalet mindfullness men kan ikke finde ro i mig selv til det, men måske det kunne hjælpe dig. Har også prøvet NADA (nåle i øre, ansigt, hovedbund) men heller ingen succes. 

Hold da op

hvor forfærdeligt - ja man tror det er virkelighed 

jeg får dem heldigvis kun da der er stress på men det bliver værre med aldrenen

tak for råd jeg vil kigge på det

Anmeld Citér

21. august 2017

Anonym

Har du tænkt på, at få tydet dine mareridt? Er det, det samme du drømmer flere gange? 

Anmeld Citér

21. august 2017

Skouboe

Kender du til konceptet lucide drømme? Ellers er det klart værd at undersøge nærmere. Det hjalp mig af med mange års mareridt. Det er ikke så nemt i starten, men klart arbejdet værd.

http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/sadan-kan-du-laere-styre-dine-dromme

http://illvid.dk/mennesket/hjernen/droemme-kan-kontrolleres 

Anmeld Citér

21. august 2017

AnoMom

Anonym skriver:

JA! Jeg står i en flytning som har stresset mig meget. Har haft gentagne mareridt om at min søn bliver slået ihjel og vågner skrigende og tårerne trillende ned af kinderne. 

Hvad jeg gør? Minder mig om at det bare er en drøm, tørrer øjnene og sover videre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.