Eksperthjælp: Det er svært at blive våd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.242 visninger
0 svar
0 synes godt om
20. juli 2017

Vivi Hollænder

Jeg har været sammen med min kæreste i 8 år

Jeg desværre er altid blevet meget påvirket af mine p-piller som har fuldstændig ødelagt mit libido, og har gjort det sværte for mig at blive våd.

Nu er jeg gået af dem igen for at blive gravid og jeg blive aldrig våd mere ... der skal rigtigt meget til

Min kæreste stress mig helt vildt da han vil ha vi har sex uden glidecreme, det tog desværre lang tid før jeg fik selvtillid, at sige fra, og sige vilde han virkelig undgå glidecreme så meget så det gøre ikke noget jeg havde smerter efter sex og under sex

Nu bruger vi glidecreme 98% af tiden vi har sex

Mit spørgsmål er

Kan min PCOS påvirker det, at det er sværte at blive våd af mig selv?

Er det aldrene ?

Bruger mange glidecreme? Synes bare der er 1000 forskellig slags af dem, de må svaret til et behov

Kan jeg gøre noget?

Vivis svar

Kære Du

Lad mig først svare på dine konkrete spørgsmål.

Ja, din PCOS kan både påvirke din sexlyst og din evne til at blive våd.

Nej, det er ikke alderen. Du skriver ganske vist ikke, hvor gammel du er, men du har tænkt dig at blive gravid og det er først efter overgangsalderen, der er risiko for at fugtigheden i skeden påvirkes.

Ja, der er mange, der bruger glidecreme og det gør de, fordi det er vigtigt, at skeden er godt våd under samleje. Hvis ikke den er det, giver sex ubehag og så forsvinder nydelsen.

Så kan der ske det, som formentligt også er sket for dig.

Nemlig, at kroppen husker smerten og ubehaget og underbevidstheden gør modstand, når der er udsigt til sex. I den tilstand kan man ikke mærke lyst og liderlighed. Det er i hvert fald meget svært.

Som du kan se, er der flere faktorer, som gør det vanskeligt for dig at blive våd.

Det gode, der er sket undervejs, er at du har fået mod til at sige det til din kæreste og at han har lyttet.

Det var svært for dig at få det sagt og han havde modstand mod glidecreme.

Det fortæller mig, at I har brug for at blive bedre til at tale sammen om sex og at han har brug for mere viden om, hvad der er godt for dig. Forhåbentlig er han interesseret i, at du også nyder jeres seksuelle samvær. ( Hvis ikke, skal du nok overveje om han er den rigtige kæreste for dig og om han skal være far til dit barn).

Men heldigvis er der  noget at gøre ved det og nu skal du høre:

Først og fremmest skal du tage en snak med din kæreste og fortælle ham det, som jeg har skrevet her. Der er nogle ting, som gør det lidt sværere for dig at blive våd, din PCOS og de smerter, som din krop husker.

PCOS`en kan vi ikke umiddelbart gøre noget ved her, men I kan arbejde på at få din krop til at slippe de dårlige erfaringer og gøre plads til nydelse.

I en længere periode fra nu af, skal I IKKE have samleje, før din krop er helt klar til det.

DVS. at I skal kæle, kysse og kærtegne og din kæreste skal gøre en større indsats for at gøre dig ophidset. Han skal kærtegne dig over hele kroppen, nusse dig til krop slapper af, kysse og slikke, indtil du bliver våd og modtagelig og selv har så meget lyst til samleje, at du beder ham trænge ind i dig. Brug massageolie/glidecreme undervejs.

Men måske bliver du ikke ophidset på trods indsatsen, måske er der tanker og bekymringer, der stadigvæk forstyrrer og husk, at det også er helt ok.

Så skal I IKKE have samleje!

Det er vigtigt, at I overholder dette.  I må ikke have en forventning om, at det skal ende med samleje.

Så må han få udløsning på anden måde. Med hånden eller munden. Måske skal han onanere på sig selv, hvis ikke du har lyst til at give ham udløsning.

Hvis I laver denne øvelse 2 gange om ugen de næste 2 måneder og overholder reglerne om kun at have samleje, når du er så liderlig, at det er dig, der beder ham trænge ind, er jeg sikker på at det hjælper.

I skal nå dertil, hvor du og din krop er HELT tryg ved, at der ikke skal ske noget ubehageligt. Sex skal være 100% forbundet med nydelse, før du skal have samleje igen.

Hvis det mod forventning ikke sker, vil jeg råde jer til at snakke med en sexolog.

I skal være indstillet på, at du også fremover har brug for længere forspil og glidecreme. Brug glidecremen lige fra starten, så er den også med til at øge din naturlige fugtighed.

Glidecremen øger nydelsen og nydelsen øger din egen fugtighed. På den måde sætter I gang i en god proces.

Brug gerne glidecreme baseret på silikone. Den holder fugtigheden længere. (dog skal man ikke bruge silikone, hvis man samtidig bruger sexlegetøj, der også er lavet af silikone, så ødelægger man legetøjet)

Hvis det er svært at tage hul på denne samtale med din kæreste, kan du starte med at visse ham brevet og svaret i denne brevkasse.

Kærlig hilsen

Vivi

PS. Til andre læsere kan det oplyses at PCOS, står for polycystisk ovariesyndrom. Det er en lidelse som kan ramme yngre kvinder.

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+