Ammer du også, eller pumper du kun ud? For pumpen stimulerer overhovedet ikke brystet ligeså godt, så dels pumper du ikke så meget ud, som din datter ville kunne få ud, og dels kan det påvirke produktionen.
Hvis du virkeligt vil give det et skud med amningen, så ville jeg droppe (eller skrue gevaldigt ned) for supplering med mme, lægge mig i sengen i nogle dage og amme løs. Lad være med at kigge på klokken, men læg baby til så ofte som muligt, så produktionen øges. Sørg for at spis og drik godt og slap af. Få far (og andre fra familien) på banen til at klare det praktiske, så du kun skal fokusere på amningen. Kontakt eventuelt Ammenet.dk eller en ammerådgiver. Suppler så lidt som muligt, da det jo altså gør, at din datter ikke søger brystet nok. Jeg ved godt, at det er hårdt, når ens barn er sulten (ammede selv i et år, hvor det både gik fantastisk og virkeligt dårligt til tider), men hold ud.
Og så er det værd at være opmærksom på appetitspring. Vi havde det første omkring tre uger. Det var en voldsom omgang og vanvittigt hårdt, men også helt vildt nødvendigt for at få amningen til at fungere!
Skulle amningen alligevel ikke køre, så lever vi jo heldigvis i en verden med rigtig god mme :-) I sidste ende er det vigtigste jo, at du giver dit barn mad. Om det ef med bryst eller flaske kan være flintrende ligegyldigt, du er en god mor, uanset hvilken metode du vælger :-)
Anmeld
Citér