Flygtning og venner ?

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

419 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli

Anonym trådstarter

Hej 

Ja hvordan får men sig venner, som 27 årig. Vi er flyttet fra veje til Aalborg (fik arbjede) . Vi er mor 27. Far 30 og lille på 2.8 år. Men kæreste har fåwt lidt netværk om igennem fodbold. Jeg er ikke til sport desværre. 

Jeg har prøvet på Facebook sidder hbor man kan søgw venner. Hvad kan jwg ellers gør ? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

18. juli

koeapabshicar

Profilbillede for koeapabshicar

Du kan deltage i forskellige aktiviteter evt med dit barn? Gå til gymnastik med det fx. Ellers kan du selv opsøge fx gennem frivilligt arbejde, gå til yoga(ved godt du sagde du ikke var til sport men det er jeg heller ikke men kan godt lide sådan noget), i min by har vi sådan noget "byen spiser sammen" engang imellem evt i har det i Aalborg? Vi har også sådan noget "drik kaffe med en fremmed" engang imellem, og et projekt hvor man spiser med en flygtninge familie og præsentere dem for byen :-) Undersøg evt gennem bibliotekerne der har de ofte nogle kultur aktiviteter. 

Det kunne også være der var et vandrelaug hvor der er en gruppe der mødes og går ture sammen :-) 

Hvis i har et medborgerhus laver de også ofte aktiviteter og kig på din kommunes hjemmeside og se om de gør reklame for nogle aktiviteter hvor man kan mødes. 

Hvis i har mod på det har nogle kirker også spagetti gudstjenester hvor man kommer ind og hører en gudstjeneste og spiser sammen bagefter. :-) 

Det kan også være der er nogle frivillige kulturskabende møder du kan være en del af. Så lige her for nyligt at de i en by i Sønderjylland lavede en aften hvor folk fra forskellige lande lavede en eller to egnsretter og så kunne man komme og spise og smage forskelligt mad. 

Og ellers har jeg hørt om nogle fb grupper hvor man kan søge venner inde. Men ved ikke om det tit bliver sådan noget "mest for mænd" der gerne vil andet end venskaber. 

Og måske søg på fb mødregruppe og så det år dit barn er født i, det kan være der er en gruppe hvor man kan være heldig at der er andre der gerne vil mødes :-)

Det var bare lige hvad jeg havde i tankerne måske det ikke er noget for dig :-) Men du må sige til hvis du har brug for hjælp til at finde ud af nogle af tingene :-)

Jeg synes det er rigtig flot at du aktivt søger netværk! Trods jeg har boet hvor jeg gør hele mit liv er mit netværk langsomt flyttet væk osv og har heller ikke selv så meget tilbage. Men jeg kommer aldrig rigtig igang med at udvide. :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.