Baby "kravler" på ryggen Hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.624 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli 2017

isabellai

Hej ��

Jeg har en datter på 6,5 mdr. Jeg har egentlig ikke travlt med hun skal lære at kravle eller noget men...... 

da hun var mindre ville hun aldrig ligge på maven og skreg som en stukket gris hver gang vi lagde hende sådan. Vi var til en kranio sakral terapeut som hjalp lidt i en periode... da jeg ikke syntes det hjalp nok forsøgte vi med kiropraktor da hun var 5 mdr og det har hjulpet gevaldigt, det viste sig at hun var låst i bæknet og højre side af nakken. Nå men nu til det egentlige problem. Fordi hun har været låst har hun altid lavet et vildsomt svaj bagover og nærmest stået i bro (håber det giver mening) og hun er så stærk at det nærmest er umuligt at vride hende ud af men da hun jo ikke har ligget så meget på maven og ikke kunne møve den vej har hun fundet ud af at kompensere for det ved at møve sig frem på rygggen. Hun svajer i ryggen, stiller sig kun på baghovedet og sætter af med fødderne og kommer frem på den måde �� Og hun kan komme lige så langt som hvis hun kravlede, hun kravler jo egentlig men på ryggen... hvad kan jeg gøre for at forhindre hende i det? Og er der andre der har prøvet lignende? Min bekymring er egentlig at jeg er bange for at hun får fladt baghovede og hun har konstant "brandsår" på hovedet af at slide det over gulvet�� Men hver gang hun ligger på maven og ser et stykke legetøj som hun vil have vender hun sig om på ryggen og skubber sig frem der ��

Undskyld det blev langt ��

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2017

L-mor

isabellai skriver:

Hej ��

Jeg har en datter på 6,5 mdr. Jeg har egentlig ikke travlt med hun skal lære at kravle eller noget men...... 

da hun var mindre ville hun aldrig ligge på maven og skreg som en stukket gris hver gang vi lagde hende sådan. Vi var til en kranio sakral terapeut som hjalp lidt i en periode... da jeg ikke syntes det hjalp nok forsøgte vi med kiropraktor da hun var 5 mdr og det har hjulpet gevaldigt, det viste sig at hun var låst i bæknet og højre side af nakken. Nå men nu til det egentlige problem. Fordi hun har været låst har hun altid lavet et vildsomt svaj bagover og nærmest stået i bro (håber det giver mening) og hun er så stærk at det nærmest er umuligt at vride hende ud af men da hun jo ikke har ligget så meget på maven og ikke kunne møve den vej har hun fundet ud af at kompensere for det ved at møve sig frem på rygggen. Hun svajer i ryggen, stiller sig kun på baghovedet og sætter af med fødderne og kommer frem på den måde �� Og hun kan komme lige så langt som hvis hun kravlede, hun kravler jo egentlig men på ryggen... hvad kan jeg gøre for at forhindre hende i det? Og er der andre der har prøvet lignende? Min bekymring er egentlig at jeg er bange for at hun får fladt baghovede og hun har konstant "brandsår" på hovedet af at slide det over gulvet�� Men hver gang hun ligger på maven og ser et stykke legetøj som hun vil have vender hun sig om på ryggen og skubber sig frem der ��

Undskyld det blev langt ��

Jeg ville tale med sundhedsplejersken. Få hende til at gennemgå, hvad din datter burde kunne nu på maven og hvilke 'stadier' hun skulle have været igennem for at nå dertil - og så i gang med at træne. Om på maven, her er et stk spændende legetøj en meter væk, vupti så ryger hun om på ryggen, så vender du hende og hjælper hende op på fx albuerne.

Tal med SP om, hvordan du kan gå til det. Selvom hun er stærk i ryg og nakke og du ikke har travlt med, at hun skal kravle, er der vigtige funktioner og muskler, der helst skal læres nu. 

Anmeld Citér

17. juli 2017

isabellai

Tak for svar  det med jeg ikke har travlt med hun skal lære at kravle skrev jeg mest for at der ikke var nogen der skulle skrive at alle børn er forskellige og nok skal lære det da jeg er meget bevidst om hvor vigtigt det er at lære at kravle �� Syntes virkelig jeg prøver st forhindre hende i at gøre det og konstant lægge hende på maven og vise hende legetøj og sådan... tror egentlig hun motorisk ellers er med, hun kan godt vende sig fra mave til rug og omvendt og kan godt komme op på albuerne og tag legetøjet... vil prøve at kontakte sp igen føler bare ikke hun helt har forståelse for problemer, var ogs på eget initiativ at vi var ved kiropraktor 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.