Nogle der har prøvet HormonKuren fra Caroline Fibæ

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.650 visninger
4 svar
3 synes godt om
16. juli 2017

BabyMama2016

Tænker på at prøve HORMONKUREN hos Caroline Fibæk for at få ro på mine hormoner, har PCOS, og prøver efter baby 

men men det er dyrt, vilde vide om nogle herinde havde prøvet det, og vilde anbefale det?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2017

FruSteffensen

BabyMama2016 skriver:

Tænker på at prøve HORMONKUREN hos Caroline Fibæk for at få ro på mine hormoner, har PCOS, og prøver efter baby 

men men det er dyrt, vilde vide om nogle herinde havde prøvet det, og vilde anbefale det?  

Nu har jeg bare lige googlet det hurtigt, men jeg synes det lyder som noget (dyrt) sludder for en sladder. Jeg ville nok selv gå ud og købe bogen Spis dig Gravid som er skrevet af en læge netop til PCO med ønske om graviditet og så se om ikke den gav det ønskede resultat

Der er mange herinde der taler meget positivt om den bog. Jeg har ikke selv PCO (har været i behandling af andre årsager) så har ingen personlig erfaring.

Anmeld Citér

19. juli 2017

BabyMama2016

FruSteffensen skriver:

Nu har jeg bare lige googlet det hurtigt, men jeg synes det lyder som noget (dyrt) sludder for en sladder. Jeg ville nok selv gå ud og købe bogen Spis dig Gravid som er skrevet af en læge netop til PCO med ønske om graviditet og så se om ikke den gav det ønskede resultat

Der er mange herinde der taler meget positivt om den bog. Jeg har ikke selv PCO (har været i behandling af andre årsager) så har ingen personlig erfaring.

Du har ret har bare købte hendes bog hormonelle hormoner, og så så jeg kuren 

tror bare jeg savner lidt viden om min sygdom - lægerne kigger på i deres læge bog da jeg spørge oprigtigt 

den første læge sagde til mig for 8 år siden da jeg fik diagnosen at børn vilde være totalt udlukket! Ingen chance nu ved jeg det er BS men altså fanme grædt meget over det som ung

synes bare der er ikke nok stof om sygdommen selv hver 5 kvinde har PCO, og læser man får man at vide 50% at man lige så godt kan acceptere man får diabetis og aldrig børn totalt deprimerende

Anmeld Citér

19. juli 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
BabyMama2016 skriver:

Du har ret har bare købte hendes bog hormonelle hormoner, og så så jeg kuren 

tror bare jeg savner lidt viden om min sygdom - lægerne kigger på i deres læge bog da jeg spørge oprigtigt 

den første læge sagde til mig for 8 år siden da jeg fik diagnosen at børn vilde være totalt udlukket! Ingen chance nu ved jeg det er BS men altså fanme grædt meget over det som ung

synes bare der er ikke nok stof om sygdommen selv hver 5 kvinde har PCO, og læser man får man at vide 50% at man lige så godt kan acceptere man får diabetis og aldrig børn totalt deprimerende

Kan godt nok ikke genkende det, for synes google alene er fyldt med læsestof om pcos, især på engelsk, men også dansk. Som en anden skrev, skaf bogen "spis dig gravid, kan lånes på biblioteket. Der står vist nok også noget om sygdommen, og selvfølgelig om kosten der kan hjælpe. Har selv pcos, gode erfaringer med bogen, og et barn. Så mist endelig ikke modet 

Anmeld Citér

12. november 2017

Spunken84

Hmmm...Jeg overvejede også Caroline Fibæk og hormonkuren da vi var i fertilitetsbehandling men fravalgte det af flere grunde. Dels så jeg på hjemmesiden hvordan en tidligere kursist (en midaldrende kvinde) udtaler at kuren reddede hende fra symptomer der er forenelige med angst, depression og stress. Hun beskriver hvordan hun blev sygemeldt med stress og efterfølgende fyret fra sit arbejde. Derefter fortæller hun hvordan kuren har “reddet hende”. Jeg synes dette er en ærgerlig vinkling. Dels kan det få andre med evt. psykiske sygdomme til at fravælge fx medicinsk behandling og erstatte det med hormonkuren i håbet om at det kan redde dem. Dels nævner kvinden ikke noget om at effekten ligeså vel kan skyldes at hun bare lever sundere og/eller ikke arbejder fuldtid etc. DERUDOVER nævner hun ikke at hun arbejder for caroline fibæk (fremgår af hendes facebook) hvilket jeg finder ekstremt problematisk og på grænsen til nepotisme. Generelt er jeg meget imod at man sælger så ekstremt dyre kurforløb og pakker dem ind som “mirakler” til et håbefuldt klientel med diverse problematikker. De livsstilsråd den midaldrende kvinde beskriver lyder som almindelig sund fornuft hvis du spørger mig. Disse kan man også få hos lægen helt gratis. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.