Kontanthjælp til unge hjem boende over 18 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvis en ung fyr på 18 flytter hjemmefra sin mor og flytter hjem til sin far får den unge så kontanthjælp som udeboende ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.622 visninger
12 svar
5 synes godt om
12. juli 2017

Christina ll Jensen

Hvis en ung fyr på 18 flytter hjemmefra sin mor og flytter hjem til sin far får den unge så kontanthjælp som udeboende ?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

12. juli 2017

Xolia

Christina ll Jensen skriver:

Hvis en ung fyr på 18 flytter hjemmefra sin mor og flytter hjem til sin far får den unge så kontanthjælp som udeboende ?

Uden at kende reglerne så nej, da han stadig bor med én af sine forældre.

Anmeld Citér

12. juli 2017

Mom

Profilbillede for Mom

www.dr.dk/nyheder/politik/valg2015/fakta-kontanthjaelp-h

Linket er godt nok fra 2015, mener jeg..

Men i følge dette, kan man godt modtage KH selvom man bor hjemme..

Anmeld Citér

12. juli 2017

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Nej, for han vil stadig være hjemmeboende 

Anmeld Citér

12. juli 2017

Thilde86

Profilbillede for Thilde86

Nej for så bor han hos en forælder som i stedet for skal forsørge ham.

Anmeld Citér

12. juli 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Er I sikre på jeres svar?

I følge det link jeg har indsat, så kan man modtage KH på satsen uddannelses etellerandet, når man er under 30 år, selvom man bor hjemme.

Og så vidt jeg ved, har man som forældre forsøgelsespligt indtil ens barn er blevet 18 år, ikke efter...?

Anmeld Citér

12. juli 2017

CBbaby

Profilbillede for CBbaby

Øhm, ved det ikke 100 procent i forhold til lovgivningen. Men jeg kender en, som boede i sine forældres kælder (og stadig gør) han fik da nedsat kontanthjælp? Han var 18-21 i den periode 

Anmeld Citér

12. juli 2017

Black Rose

Profilbillede for Black Rose

Han vil stadig være hjemmeboende - han bor jo hos en forælder. Kontanthjælp vil han ikke få, da han er under 30 og (garanteret) ikke har en erhvervskompetencegivende uddannelse. Ydelsen vil i stedet hedde uddannelseshjælp.

Satserne er derfor som de ville være, hvis han var på SU. Han vil kunne få 2.631 kr om måneden, da han er hjemmeboende og under 30 år.

tilføjer lige et link: https://www.borger.dk/arbejde-dagpenge-ferie/Dagpenge-kontanthjaelp-og-sygedagpenge/Kontanthjaelp/Kontanthjaelp-under-30-uden-uddannelse

Anmeld Citér

12. juli 2017

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Black Rose skriver:

Han vil stadig være hjemmeboende - han bor jo hos en forælder. Kontanthjælp vil han ikke få, da han er under 30 og (garanteret) ikke har en erhvervskompetencegivende uddannelse. Ydelsen vil i stedet hedde uddannelseshjælp.

Satserne er derfor som de ville være, hvis han var på SU. Han vil kunne få 2.631 kr om måneden, da han er hjemmeboende og under 30 år.

tilføjer lige et link: https://www.borger.dk/arbejde-dagpenge-ferie/Dagpenge-kontanthjaelp-og-sygedagpenge/Kontanthjaelp/Kontanthjaelp-under-30-uden-uddannelse

Præcis det samme jeg selv havde i tankerne at ville svare 

Anmeld Citér

12. juli 2017

Thea14

Er kontanthjælp til 18 årige ikke tilsvarende SU (uddannelseshjælp) - i så fald følger det vel SU reglerne ?? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+