Kære Læser
Jeg ville super gerne høre hvordan familielivet er hjemme hos jer.
Jeg mistede min mor som lille og voksede op alene med min far og søster.
Så jeg har kun et diffust billede af hvordan en famile fungere inde bag hjemmets fire væge. Det kan til tider gøre det lidt svært at navigere ift. min egen familie.
Jeg har selv en søn på 6 og har gennem et par år haft en kæreste med en pige på 6 og en dreng på 8.
Sagen er at jeg synes at børne og deres far skændes meget.
Det foregår ofte med skrig og skål og far er ofte nødt til at råbe af børne, for at få dem til at opføre sig ordentlig. Af og til lukker børnene sig inde på toilettet eller løber deres vej når vi er på tur.
For mig virker det voldsomt, da vi er vant til at løse problemerne ved at snakke roligt sammen. Selvfølgelig hæver jeg stemmen af og til, men vi har måske et større sammenstød hver anden måned, hvor det næsten er dagligt eller hver anden dag her.
Hvor tit råber i voldsomt af jeres børn? Hvor tit må I tage fat i dem? Hvor meget løber de for sig selv i vrede? Og hvor meget slås de indbyrdes?
Jeg ved godt det sikkert er meget forskelligt, men jeg kunne bare godt tænke mig nogle ærlige bud og ikke et glansbillede? Måske det bare er mig som er fintfølende.
Kh. Emma
Anmeld
Citér