Smid bleen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.119 visninger
6 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juli 2017

MoneLoone

Jeg har en søn på 2,5, som stadigvæk bruger ble, men problemet er, at når jeg skifter ham, når han har lavet nummer 2. Får jeg simpelthen så ondt i mine arme, så går og overvejer lidt om at han måske skal smide bleen. Føler dog ikke at han er klar 100%. 

Tænker lidt at min plan er at bruge klistermærke metoden, og at købe et tolitet sæde med paw patrol. Hvilket han er helt syg med ��

Hvad synes i? 

Jeg er selv virkelig i trivle, om jeg bare skal bide smerterne i mig eller om jeg skal kaste mig ud i det

gode råd tages med kyshånd ☺️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
MoneLoone skriver:

Jeg har en søn på 2,5, som stadigvæk bruger ble, men problemet er, at når jeg skifter ham, når han har lavet nummer 2. Får jeg simpelthen så ondt i mine arme, så går og overvejer lidt om at han måske skal smide bleen. Føler dog ikke at han er klar 100%. 

Tænker lidt at min plan er at bruge klistermærke metoden, og at købe et tolitet sæde med paw patrol. Hvilket han er helt syg med ��

Hvad synes i? 

Jeg er selv virkelig i trivle, om jeg bare skal bide smerterne i mig eller om jeg skal kaste mig ud i det

gode råd tages med kyshånd ☺️

Hvorfor får du ondt i armene?

Anmeld Citér

9. juli 2017

Thea14

Jeg har den holdning at man ikke kan tvinge barnet til at blive klar, hvis det ikke er. Så kan man forsøge nok så meget med klistermærker, slik osv.

Nu ved jeg ikke hvorfor du får ondt i armene, men tænker at det kan løses ved at ændre måden der skiftes ble på? Fra vores datter var to år foregik det ikke længere på puslebord, med istedet på sofaen eller sengen med et håndklæde under, simpelthen for at vi ikke skulle løfte på hende. Hos mine forældre lærte hun at kravle op på puslebordet selv, med hjælp fra en stol. 

Vores datter viste først tegn på at være klar til at smide bleen da hun var lidt over 3 år gammel. Efter første uheld gik hun dog helt i panik og det næste halve år nægtede hun at foretage sig noget som helst uden en ble på. Der kunne vi have forsøgt nok så meget med klistermærker eller slik. Til gengæld smed hun bleen fra den ene dag til den anden, da hun så endelig meldte sig klar det halve år efter.

Anmeld Citér

10. juli 2017

Anonym

Jeg synes du skal forsøge med at smide bleen. Vi vidste ikke om vores datter var klar eller ej før vi prøvede. Det tog ca 4 dage, så var bleen helt væk. Det var da en udfordring for hende, men vi er glade for vi gjorde det. Og hun var stolt og ville ikke høre om at bleen kunne komme tilbage. Hun var 2 år og 1måned. Så prøv da 

Anmeld Citér

10. juli 2017

Mortilah

Jeg synes også i kan prøve at smide bleen. Vi øver hver eneste dag- med potte og toilet og den yngste er pt 1,5 år. De to ældre smed bleen begge som 2,5 årig.. jeg tror på det er fint at prøve at gøre det attraktivt uden ble. Vi gik all in i projektet og købte nye bøger, potter/toiletsæder, klistermærker og fejrede det og talte alle i familien om hvor flot det var, hvergang det lykkedes. Der er mange der synes dét er en dårlig idé at juble over gevinst i potten, men her hjalp det faktisk. 

Anmeld Citér

10. juli 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er helt normalt, at bruge ble når man er 2,5 år og især når man er dreng. Hvis han slet ikke viser interesse ville jeg ikke gøre det. Så finde en anden måde, at skifte ham på.

Held og lykke

Anmeld Citér

10. juli 2017

Soonmom

Jeg ville nok kigge på barnet istedet for at tænke han er klar fordi jeg selv fik ondt i armene 

Men start med at sætte ham på toilettet inden han skal ud og sove, efter osv. Og så hvordan det går

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.