(februar) Skal lige have noget luft....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

393 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. oktober 2009

MoarLK

Hej tøser, jeg har lige brug for at lukke noget brok ud. 
Jeg føler mig som ALENE mor for tiden. Er det mærkelig af mig, at jeg godt kunne tænke mig at manden også tog del i det huslige herhjemme. Eller er det bare for meget, at han stort set ikke laver noget som helst. 
Føler virkelig at han ignorere Lotus om morgen, så han ikke behøver at tage hende. Hun plejer at vågne mellem 5:30 og 6 - han skal alligevel op kl. 6 - tror I at han så tager hende. Næ nej han vender bare ryggen til og lader som ingenting. Jeg ved godt, at han skal op og på arbejde, men har det bare sådan at hvis han alligevel skal op kl. 6 så kan han da godt tage hende. Eller er det bare mig som er dybt åndsvagt? 
Han tager tidligt på arbejde og er først hjemme til aftensmad ved 18 tiden. Han vasker ikke tøj, gøre rent eller laver mad. Det eneste han gør er at slå græs og det bliver ikke gjort så tit heller. Når jeg nogen gange brokker mig over at jeg laver alt altid, så får jeg lige i hovedet, at jeg er da hjemme 9-10 timer mere end han er om dagen. Så han kan slet ikke forstå hvorfor jeg brokker mig, når jeg har hele dagen til at gøre mine ting. UHH sådan noget kan få mit pis i kog.
Jeg er super allergier og kan slet ikke tåle støv. Så jeg støvsuger hvert dag og støver af hvert anden dag. Er meget spændt på om alt de ting bliver gjort, når han skal gå hjemme med Lotus i 10 uger, når jeg starter på arbejde igen. 
Jeg tror faktisk ikke, at han kan forstå hvor meget tid det tager at passe sådan en størrelse som Lotus. For han kan jo kun se, at hun er en glad og livlig pige som ikke laver brok og ballade. Det er heller ikke fordi hun er umuligt, men nogengange føler jeg virkelig at jeg sidder med hele lorten helt ALENE - kunne sætte mig til at tude lige nu.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2009

Mca<3

Uhh  Kan godt forstå dig ,,,   Han kunne bestemt godt hjælpe dig noget mere .. Det er ikke bare afslapning at gå hjemme,,  Man har jo absolut intet tid til sig selv , der er hele tiden noget man laver el burde lave ...Alexanders far har heller aldrig været god om natten tidligt morgen i hverdagen men i weekenderne er han sød til at stå tidligt op og bade Alex mm ..   Herhjemme laver Henrik aftensmad hver dag ,, Han handler ind til alt aftensmad 1 uge af gangen .. Vi gør rent sammen hver søndag og så lægger han tøj sammen hvis det er tørt ..  Tror faktisk han laver rigtigt meget herhjemme da han arbejder 10 timer pr dag og jeg brokker mig bestemt ikke   Tag dig en god snak med manden derhjemme ...   Knus

Anmeld

11. oktober 2009

Misjelle

Khanh skriver:

Jeg føler mig som ALENE mor for tiden. Er det mærkelig af mig, at jeg godt kunne tænke mig at manden også tog del i det huslige herhjemme. Eller er det bare for meget, at han stort set ikke laver noget som helst. 
Føler virkelig at han ignorere Lotus om morgen, så han ikke behøver at tage hende. Hun plejer at vågne mellem 5:30 og 6 - han skal alligevel op kl. 6 - tror I at han så tager hende. Næ nej han vender bare ryggen til og lader som ingenting. Jeg ved godt, at han skal op og på arbejde, men har det bare sådan at hvis han alligevel skal op kl. 6 så kan han da godt tage hende. Eller er det bare mig som er dybt åndsvagt? 
Han tager tidligt på arbejde og er først hjemme til aftensmad ved 18 tiden. Han vasker ikke tøj, gøre rent eller laver mad. Det eneste han gør er at slå græs og det bliver ikke gjort så tit heller. Når jeg nogen gange brokker mig over at jeg laver alt altid, så får jeg lige i hovedet, at jeg er da hjemme 9-10 timer mere end han er om dagen. Så han kan slet ikke forstå hvorfor jeg brokker mig, når jeg har hele dagen til at gøre mine ting. UHH sådan noget kan få mit pis i kog.
Jeg er super allergier og kan slet ikke tåle støv. Så jeg støvsuger hvert dag og støver af hvert anden dag. Er meget spændt på om alt de ting bliver gjort, når han skal gå hjemme med Lotus i 10 uger, når jeg starter på arbejde igen. 
Jeg tror faktisk ikke, at han kan forstå hvor meget tid det tager at passe sådan en størrelse som Lotus. For han kan jo kun se, at hun er en glad og livlig pige som ikke laver brok og ballade. Det er heller ikke fordi hun er umuligt, men nogengange føler jeg virkelig at jeg sidder med hele lorten helt ALENE - kunne sætte mig til at tude lige nu.....

Åh ha... vi var også lidt igennem det samme herhjemme, men det var mest i starten. Vi tog også en lang snak og synes nu at vi har fået det til fungere rigtig godt.

I hverdagen tager jeg ham om natten for at min mand kan være frisk til arbejde (dog hjælper han til hvis vi har en rigtig dum nat med mange opvågninger). Det er min mand der står op sammen med Linus om morgenen, da det passer med han selv skal op der. Han pusler ham og giver morgenmad. Så ka mor lige tage en halv time mere (og tror mig den halve time er meget værd). I weekenden tager min mand nætterne og jeg står op sammen med Linus. Rengøring gør vi sammen i weeekende alt efter hvilken dag vi har mindst planer. Hvis der trænger til mere end den ene gang om ugen gør jeg det i hverdagen.

Håber i kan få en god snak om det eller at i evt. allerede har fået snakket, for nogle gange er de mænd bare ikke helt klar over hvad det vil sige at gå hjemmme med sådan en lille pjevs. Kan huske min mand efter at have passet Linus en hel dag alene sagde at han virkelig synes at det var et stort stykke arbejde jeg gjorde i løbet af sådan en dag og at han faktisk var mere afslappet når han havde været på arbejde. (ikke at han ikke nyder at være sammen med os, men man skal bare ikke tage fejl af hvor meget det kræver).

Michelle som ikke synes det bare er dig

Anmeld

11. oktober 2009

Muffinmus

Khanh skriver:

Tror det er forskelligt.

Jeg ved min mand går på arbejde og derfor har jeg det fint med at atge det huslige....

Jo vist kunne det være fint at han gad støvsuge og vaske tøj, men han har en RIGTIG lang dag og skal jo også hjem og være far resten af dagen.

Så her er det sådan set ok at det er mig der støver af, støvsuger, vasker gulv og vasker tøj og lign.

Ja, det er da hårdt at gå hjemme, men de kan sagtens sidde og kigge på mens man støvsuger eller tørre støv af, og Victoria synes bare det er spændende når støvsugeren kører...Hun er også med ude og lægge tøj sammen og får lov til at kaste med lidt tøj.

Når hun så sover tager jeg lige en hurtigt tur rundt på 15-25 min og SÅ slapper jeg af på fifaen med en god bog

Nå, men ja, en gang i mellem kunne man godt bruge en hånd, men det skifter jo også når jeg skal på arbejde, så skal vi igen være 2 om tingene.

Desuden tager han den store 3 ud af 5 morgener og smider i dp.Så kan mig og Victoria sove lidt længere så hun også kan nyde barslen med mor stille og roligt.

Anmeld

13. oktober 2009

Diana...

At gå hjemme på barsel er jo os et "job" Jeg synes bestemt man skal hjælpes ad for ellers får vi jo aldrig 10 min til os selv. 

Knus til dig søde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.