Hejsa
Jeg har en søn på 2 år og 9 måneder. Han har altid været lidt bagud grovmotorisk. Finmotorisk har han altid været godt med. Kravlede først da han var omkring et år, gik da han var 1,5 - men siden da har han udviklet sig lynhurtigt motorisk.
Sprogligt er han langt bagud. 2 år og 9 måneder og siger meget få ord. Ja, nej, hop, op, hjul den slags. For nyligt er han også begyndt at sige mor hvilket er dejligt. Han fopstår alt hvad vi siger, forstår kommandoer, alt. Han har mange lyde som vi herhjemme ved hvad betyder - storebror hedder Jacob, og når vi spørger hvad storebror hedder siger han "ja".. Ingen sætninger eller den slags.
Jeg har fornemmelsen af en dreng med normal intelligens - men han virker indimellem som om han lever lidt i sin egen verden, han leger ikke så meget med andre børn.
Jeg er død nervøs for hans sproglige udvikling, og om han måske har nogle underliggende problemer.
jeg har brug for at høre fra andre som har/har haft børn med sproglige udfordringer. Hvordan gik det, er de kommet efter det sproglige, har de fået diagnoser osv. Har tænkt om han måske har autisme, men der er så mange ting som ikke passer på ham. Vuggestue er self. igang med diverse tiltag. Jeg har bare behov for at høre fra andre
Anmeld
Citér