At få barn på SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.102 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juli 2017

Anonym trådstarter

Hej baby mammas 

Kæresten og jeg er begyndt og snakke om at begynde projekt pb. Jeg har været klar længe, og da jeg har 5 årig uddannelse tilbage, så har jeg vidst at jeg skulle have barn på su, for jeg ønskede ikke og vente fem år, mht min alder og hvornår jeg ønskede at få børn

men hvordan får man det til at hænge sammen? 

Jeg har selv fordoblet su pga. nogle ting der ikke har relevans her. Men jeg får jo så udbetalt 10.500 kr om måneden. 

Kæresten arbejder pt, men starter nok på uddannelse igen efter sommer (han har gået og ventet på noget merit der skulle komme igennem). Dette vil sige han også kommer på su med studie job ved siden af

kan man få det til at køre rundt, med et baby buget oven i? Hvordan har folk klaret sig? Lige nu mangler vi ikke penge, men det selvfølgelig noget andet med en baby også 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2017

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hej baby mammas 

Kæresten og jeg er begyndt og snakke om at begynde projekt pb. Jeg har været klar længe, og da jeg har 5 årig uddannelse tilbage, så har jeg vidst at jeg skulle have barn på su, for jeg ønskede ikke og vente fem år, mht min alder og hvornår jeg ønskede at få børn

Jeg har selv fordoblet su pga. nogle ting der ikke har relevans her. Men jeg får jo så udbetalt 10.500 kr om måneden. 

Kæresten arbejder pt, men starter nok på uddannelse igen efter sommer (han har gået og ventet på noget merit der skulle komme igennem). Dette vil sige han også kommer på su med studie job ved siden af

kan man få det til at køre rundt, med et baby buget oven i? Hvordan har folk klaret sig? Lige nu mangler vi ikke penge, men det selvfølgelig noget andet med en baby også 

Køber brugt tøj og udstyr. Billige bleer og passer på sit eget og sine sko, så det holder længere. Finder gratis aktiviteter og husker at børn allermest har brug for nærver.

Anmeld Citér

6. juli 2017

CC79

Hej baby mammas 

Det afhænger jo af mange ting vedr ens levevis. Fx har vi 4 børn og min mand forsørger os via SU og vikararbejde. Jeg har været på dagenge og barsel siden endt uddannlse i 2012 og i uddannelsestiden levede vi begge af SU. Har ikke kunne komme i arbejde og røg ud af dagpengesystemet for snart et år siden og har ingen indtægt haft siden. Vi har pt en baby på 3 mdr og fra oktober har jeg søgt tilskud til at passe barn hjemme som jeg så kan modtage et år frem. Så har vi jo en lejebolig så vi modtager boligsikring og v har fripladstilskud. Ting som minimerer vores udgifter meget. Selvfølgelig giver det begrænsninger med pt en intægt men vi mangler ikke noget i hverdagen. Det er måske ting som råd til at gå til tandlæge som vi aldrig kommer, forsikringer fx og oplevelser i sommeferien der kan være svært. Sommerferieoplevelser sparer vi op til i løbet af året og har en sød svigermor der giver nogle ture. Så ja man ka godt indrette sig rimeligt med en stram økonomi sålænge man bliver god til at prioritere og lave et grundigt budget..

Anmeld Citér

6. juli 2017

JC2014

Profilbillede for JC2014

Man kan sagtens have børn på SU. Det kender jeg virkelig mange der har, og har selv fået min søn under uddannelse. Faktisk planlægger vi også at få den næste inden jeg er færdig. Måske er der ikke råd til det dyreste mærketøj, men det går jeg nu personligt ikke op i alligevel. Vi mangler bestemt ikke noget i hverdagen, og men hverdag bliver aldrig så fleksibel igen med så gode muligheder for små børn som den er nu her under min studie.

Anmeld Citér

6. juli 2017

Soonmom

Vi har fået to børn mens jeg er på su (min kæreste er i job). Vi kunne godt overveje nr 3 lige inden jeg var færdig. Jeg synes ikke vi mangler noget, men jeg er så også rigtig glad for genbrug og kunne ikke finde på at købe mærketøj til baby fra ny af  

Anmeld Citér

6. juli 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det burde ikke være et problem. Det kommer selvf. an på jeres udgifter - men ellers så burde man. Især hvis du får dobbelt SU

Jeg fik min datter, da jeg var på SU og det var ingen problem.. 

Anmeld Citér

6. juli 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Som de andre skriver, så kan det sagtens lade sig gøre. Det kommer selvfølgelig an på prioriteter, og andre udgifter, men sådan en baby behøver ikke at koste vildt meget. Du kan sagtens få al udstyr inkl tøj for 4000 kr hvis du køber alt brugt (Det gjorde jeg). Også hverdags udgifterne kan sagtens dækkes selvom man er på SU. Bleer og evt. MME er dyrest i starten, men ret hurtigt er det noget mindre man skal bruge. Husk dog at på SU er der ingen tilskud der følger med når du er på barsel. - Det fik jeg i hvert fald at vide for ikke så længe siden. Til gengæld får far forsøger tilskud mens du er på barsel, hvis han også er på SU.

Anmeld Citér

6. juli 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Hej baby mammas 

Altså min x og jeg fik to børn under uddannelse, og vi havde ikke fritidsjob. Kørte fint rundt. Får boligstøtte, friplads for institution, børnepenge rykker også meget plus når man er to på su kan man få lidt mere, det samme med ekstra børnepenge. Vi har aldrig manglet. 

Nu bor jeg med min kæreste som har et barn fra tidligere. Dvs vi forsøger 3 børn på to su. Min kæreste har job ved siden af, men de penge bruger vi ikke, vi sparer dem op. Intet problem man skal jo bare prioritere og være klar over alt ikke er luksus. Ni har vi selvfølgelig ikke de tre børn fuldtid, men ja. 

Er meget glad for vi fik dem under studie! 

Anmeld Citér

6. juli 2017

Anonym trådstarter

dobbelt su gives også under barsel  har en pap søster der lige har født og hun fik det 

men nu alle siger det godt kan lade sig gøre, er det så inkl su lån? Dette syntes jeg tit man hører folk tyr til  og ønsker jeg ikke.. 

Anmeld Citér

6. juli 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

dobbelt su gives også under barsel  har en pap søster der lige har født og hun fik det 

men nu alle siger det godt kan lade sig gøre, er det så inkl su lån? Dette syntes jeg tit man hører folk tyr til  og ønsker jeg ikke.. 

Jeg fik dobbelt SU og det har overhoevdet ikke været et problem. Tværtimod. Men som sagt, det kommer jo også meget an på jeres udgifter... 

så hvis jeg var jer, så ville jeg sætte mig ned, finde ud af hvor meget i har til rådighed om måneden. Og så sætte et fast beløb til mad hver uge fx.  

udstyr behøver overhovedet ikke være dyrt. Tror vi bruge 5000-6000 kr... og man behøver jo ikke købe alt på en gang. 

Det handler nok også om prioteringer. Hvis man vil have alt nyt og det dyreste, så det nok ikke under en SU man skal gøre det på.  Men det giver jo sig selv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.