Børn eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.055 visninger
7 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juli 2017

Justthinking

Profilbillede for Justthinking

Hej allesammen
Min forlovede og jeg har lidt et dilemma ang. vores bryllup: Vi har fra start sagt, at vi ikke ville have børn med til brylluppet (og blive omkring 75 pers). Nu er min forlovede så blevet gravid, og vi snakker om at slå bryllup og barnedåb sammen til én begivenhed. Dog er den person, vi overvejer som gudmor et "barn" (15), og vi ville derfor være nødsaget til at invitere børn med (+15 pers i aldersgruppen 1-17).

Hvad synes I? Skal vi invitere børn med, og derme d spare lidt andetsteds eller skal vi finde en anden gudmor?

På forhånd tak

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

4. juli 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Justthinking skriver:

Hej allesammen
Min forlovede og jeg har lidt et dilemma ang. vores bryllup: Vi har fra start sagt, at vi ikke ville have børn med til brylluppet (og blive omkring 75 pers). Nu er min forlovede så blevet gravid, og vi snakker om at slå bryllup og barnedåb sammen til én begivenhed. Dog er den person, vi overvejer som gudmor et "barn" (15), og vi ville derfor være nødsaget til at invitere børn med (+15 pers i aldersgruppen 1-17).

Hvad synes I? Skal vi invitere børn med, og derme d spare lidt andetsteds eller skal vi finde en anden gudmor?

På forhånd tak

Jeg syntes at når I vælger at slå bryllup og barnedåb sammen, at I skal invitere børn i alle aldersgrupper.

Anmeld Citér

4. juli 2017

Troldemommi

Profilbillede for Troldemommi
Justthinking skriver:

Hej allesammen

På forhånd tak

Jeg syntes en barnedåb er for hele familien, så jeg syntes i skal invitere børn med 

Stolt mor til Skattepigen og Skattebassen 

Anmeld Citér

4. juli 2017

Anonym

Da i slår det sammen synes jeg også børn hører med. 

Anmeld Citér

5. juli 2017

drabo

Profilbillede for drabo

vores bryllup var delt i tre - først turen i kirken - så reception i haven med bryllupskage om eftermiddagen og om aftenen tog vi så afsted til festen.

Vi havde valgt at invitere børnene med til kirken og have-delen af brylluppet. Det eneste barn som var med til selve var vores pige (for alle barnepigerne var jo ligesom med til brylluppet ).

Det virkede fint for både os og vores gæster - for andre kan det selvfølgelig være svært at finde pasning, der kan tage over midt i festlighederne.

Men i kunne jo overveje en model - med barnedåbs fokus først og bryllupsfokus om aftenen.

Anmeld Citér

5. juli 2017

januar16

Profilbillede for januar16

Til mit bryllup havde vi også 'ingen børn'. Der var så også et spring af mulige børn mellem 10 år og 16/17 år.

'barnet' på 16/17 år var inviteret med. I den alder tænkte vi nemlig at man snildt kan nyde festen og ikke kræver at blive underholdt/lagt tidligt i seng mv.

Til barnedåb var alle børn inviterede. Det synes jeg nemlig er mere en børnevenlig fest. (Kan man selvfølgelig også gøre bryllup til)

Hvis i ikke har et naturligt spring i alder landet være svært at sætte grænsen. 

Hvis vi havde slået det sammen så havde jeg nok valgt at invitere børn

Anmeld Citér

5. juli 2017

Thea14

Jeg mener også at en barnedåb er en fest hvor børn også deltager - slår man barnedåb og bryllup sammen, syntes jeg desuden man tager lidt af "voksenfesten" fra brylluppet. - måske I skal overveje om I så får det bryllup I har drømt om, hvis der også skal tages hensyn til en barnedåb oveni?

Vi havde ikke børn under 18 år med til vores bryllup. Dog valgte jeg en 16 årig som en af mine brudepiger, og hun blev derfor den eneste undtagelse. Der var ikke nogen der stillede spørgsmålstegn ved at hun var med og andre ikke var.

Til barnedåb har vi altid inviteret alle, men har så skåret mere fra på venner istedet. 

Anmeld Citér

10. juli 2017

Justthinking

Profilbillede for Justthinking

Vi snakkede den kort igennem med min mor, som sagde at en barnedåb jo mest er for vores skyld, men det er jo heller ikke helt fair, hvis de to andre (vi vil gerne have tre i alt) får en "rigtig" barnedåb og nr. 1 ikke gør.... så det er rigtig svært

Og i og med vielsen ligger kl. 13, så  kunne vi godt frygte at en reception ville blive for snæver - og så er der ikke mange der kan rumme 75+ mennesker i det område vi skal være i....

Men tusind tak for jeres input, vi havde overvejet at invitere Gudmor til at være gudmor, og så måske bruge hende som barnepige (mod betaling) der hvor festen bliver afholdt og så lade hende deltage i middag og have en veninde med til "underholdning" når baby sover

Igen: mange tak for jeres tid og for jeres input. De gav stof til eftertanke <3

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+