Ocd og gravid med nr 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.308 visninger
2 svar
2 synes godt om
2. juli 2017

Babydreng2015

kære alle.

jeg har en skøn søn der lige er blevet 2 år. Vi er lige blevet gift, det går godt med at håndtere ocd og angst, MEN nu er jeg lige testet positiv. Kondomet sprang på vores bryllupsrejse, der var 1 uge til forventet ægløsning og vi havde snakket om nr 2 på et tidspunkt. Nu er det så sket og jeg er mildest talt ved at dø af skræk...jeg er så bange for at OCDen og angsten bliver lige som sidst...jeg ved godt jeg er blevet meget klogere og stærkere...men alligevel! En graviditet og de hormoner og "begrænsninger" der følger med, kan tricke tankerne hos mig. Samtidig ved jeg jo "at alt det man frygter ved nr 1, sker ved nr 2" og jeg vil ikke byde min lille familie at blive så dårlig igen. Jeg er virkelig i tvivl, der kommer til at være 2 år og 9 mdr mellem dem hvis det bliver. Jeg spørger ikke om abort eller ej, men jeg søger erfaringer fra jer med 2 børn og jer der har haft en efterfødselsreaktion.

bedste hilsner

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2017

Miti's mama

Jeg havde en fødselsdepression med begge mine. Synes anden gang meget nemmere at komme igennem fordi jeg forventede den, og vidste hvad jeg skulle gøre. Kræver selvfølgelig hjælp fra far/anden stadigvæk indtil man er kommet igennem den. 

Hvad mener du med at det man frygtede med den første, sker med den anden?

Anmeld Citér

3. juli 2017

Bissen

Jeg har haft efterfødselsreaktion med begge mine. 

Måske er dette ikke hvad du vil høre, men er ærlig. 

Jeg havde ikke forventet en reaktion igen, da jeg virkelig synes min mand og jeg forberedte os og tog de forholdsregler vi kunne - fx at han havde lang barsel og jeg var i kontakt med læge, psykolog og sundhedsplejerske allerede i graviditeten. 

Jeg fik en reaktion. Og det var benhårdt. Mest pga. Vores pige på 2,2 år, som reagerede stærkt på, at jeg havde det dårligt og græd meget og var utryg. Men når det er sagt, så gik det hurtigere over denne gang. Efter 5 uger var jeg nogenlunde oven vande og efter ca. 3 mdr. Følte jeg mig som mig selv igen.

vi viste at vi ville have to børn, men aftale at hvis jeg fik en reaktion igen, så skulle vi ikke have flere. Nu er vi på den anden side og nyder familie livet med to børn

det bedste i kan gøre er at forberede jer og søge alt det støtte fra omverdenen som i kan.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.