Italien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juni 2017

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har valgt at være ano, da familie osv ikke kender til planen  

Er der nogen herinde der bor i italien? Tuscana, firenze, pita området? 

Hvordan er hospitals væsnet, egen betalt eller skatte betalt?

Hvornår starter børn i skole, som 4 årig eller 6 årig? Skole uniform eller ej? Egen betaling eller skattebetalt?

Minder de daglige udgifter (husleje, mad, strøm osv) om danske priser? Dyrere eller billigere?

Er der sprogskoler for voksne og internationale for børn?

Hvordan er skatte procenten? 

Andet der er godt at vide? 

Håber der er nogen med guldkornene 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

1. juli 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Hej

Jeg har valgt at være ano, da familie osv ikke kender til planen  

Er der nogen herinde der bor i italien? Tuscana, firenze, pita området? 

Hvordan er hospitals væsnet, egen betalt eller skatte betalt?

Hvornår starter børn i skole, som 4 årig eller 6 årig? Skole uniform eller ej? Egen betaling eller skattebetalt?

Minder de daglige udgifter (husleje, mad, strøm osv) om danske priser? Dyrere eller billigere?

Er der sprogskoler for voksne og internationale for børn?

Hvordan er skatte procenten? 

Andet der er godt at vide? 

Håber der er nogen med guldkornene 

Jeg bor i Torino.

Sundhedsvæsnet er godt, tror faktisk det er et af de bedste i EU. Det er som udgangspunkt gratis i det offentlige, så du betaler ikke for at gå til lægen, men der er et lille egenbetalingsbeløb på undersøgelser såsom blodprøver og skanninger. Alt efter ens indkomst kan man blive undtaget for at betale. Derudover så kan man gå igennem det private, som selvfølgelig er for egen regning. 

Børnene starter når de er 6 år. Igen, gratis, men der er udgifter til registrering og bøger. Skolerne har ikke mange resourcer. Der er rigtig mange privatskoler, hvor mange af dem er katolske, men alligevel værd at overveje. Der er også internationale privatskoler. Der er kun uniform i privatskolerne (og ikke altid). 

Nu bor jeg i en storby på størrelse med KBH så det er klart af priserne reflekterer det. Priserne er lavere, men ikke meget, og det skal tages ind i regnestykket at arbejdsløsheden er meget højere, sociale sikkerhedssystem er markant ringere og lønningerne er meget lavere end i Danmark. Der er desuden stor geografisk forskel. 

Der er sprogskoler, ja, men det kan være dyrt. Vil desuden anbefale at i begynder før i lander i Italien, især hvis i ikke skal bo i en større by (eller i touristområderne). Engelsk er ikke meget udbredt. Administration er forfærdelig hernede også, det hele foregår på Italiensk og kan være lidt svært at finde rundt i selv folk der taler sproget. Det er generelt utroligt hvor dårligt alting er organiseret. 

Skatteprocenten er høj, igen en af de højeste i EU. Man skal selv angive alt, og der er stort problem med folk der ikke betaler. 

Her er dejligt og maden er fantastisk, men jeg ville sørge for at i har jobsituationen under kontrol 

Anmeld Citér

1. juli 2017

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Jeg bor i Torino.

Sundhedsvæsnet er godt, tror faktisk det er et af de bedste i EU. Det er som udgangspunkt gratis i det offentlige, så du betaler ikke for at gå til lægen, men der er et lille egenbetalingsbeløb på undersøgelser såsom blodprøver og skanninger. Alt efter ens indkomst kan man blive undtaget for at betale. Derudover så kan man gå igennem det private, som selvfølgelig er for egen regning. 

Børnene starter når de er 6 år. Igen, gratis, men der er udgifter til registrering og bøger. Skolerne har ikke mange resourcer. Der er rigtig mange privatskoler, hvor mange af dem er katolske, men alligevel værd at overveje. Der er også internationale privatskoler. Der er kun uniform i privatskolerne (og ikke altid). 

Nu bor jeg i en storby på størrelse med KBH så det er klart af priserne reflekterer det. Priserne er lavere, men ikke meget, og det skal tages ind i regnestykket at arbejdsløsheden er meget højere, sociale sikkerhedssystem er markant ringere og lønningerne er meget lavere end i Danmark. Der er desuden stor geografisk forskel. 

Der er sprogskoler, ja, men det kan være dyrt. Vil desuden anbefale at i begynder før i lander i Italien, især hvis i ikke skal bo i en større by (eller i touristområderne). Engelsk er ikke meget udbredt. Administration er forfærdelig hernede også, det hele foregår på Italiensk og kan være lidt svært at finde rundt i selv folk der taler sproget. Det er generelt utroligt hvor dårligt alting er organiseret. 

Skatteprocenten er høj, igen en af de højeste i EU. Man skal selv angive alt, og der er stort problem med folk der ikke betaler. 

Her er dejligt og maden er fantastisk, men jeg ville sørge for at i har jobsituationen under kontrol 

Tusind tak for svaret  

Job er der styr på, men vi skal derover allerede 14 august, så der ikke meget at løbe på 

Puha det med skatten lyder kompliceret 

Anmeld Citér

1. juli 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Tusind tak for svaret  

Job er der styr på, men vi skal derover allerede 14 august, så der ikke meget at løbe på 

Puha det med skatten lyder kompliceret 

Hvor skal i bo henne? 

Skatten er kompliceret, vi får vores lavet.

Anmeld Citér

1. juli 2017

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Hvor skal i bo henne? 

Skatten er kompliceret, vi får vores lavet.

Vi kigger i toscana min mand skal rejse 70% af tiden, så vi er ikke bundet op af et område. 

Tror jeg også vi ender med så man betaler mere end i danmark? Vi bor ikke i danmark nu så det er ikke fremmed at bo uden for dk 

Anmeld Citér

1. juli 2017

Anonym trådstarter

Kender du iøvrigt nogen gode lejebolig sider? Det gør ikke noget de på italiensk, jeg kan tyde meget af det (det minder lidt om spansk) igen jeg sætter virkelig pris på din hjælp  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+