Ny uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.894 visninger
11 svar
1 synes godt om
28. juni 2017

Emma3101

hej skønne brugere.

jeg er i tvivl om hvilken uddannelse jeg skal tage. Selvom det i sidste ende er mit valg så vil jeg høre jeres erfaringer. 

Har en uddannelse som salgsassistent, men ønsker at arbejde mere med mennesker. For 5 år siden troede jeg at pædagog uddannelsen var mig men 3 måneder inde i uddannelsen måtte jeg give op. Jeg følte mig ikke stærk nok i alle de bøger og selvstudie. Ville gerne arbejde samtidig med uddannelsen. 

Nu synes jeg så at jeg er nået dertil hvor jeg nok godt kan klare en uddannelse mere. Jeg tænkte først på kontor men der er ingen uddannelse hvor jeg vil have mere med mennesker at gøre. Ville gerne slippe for weekend arbejde, men det virker lidt umuligt.

har kigget på sosuassistent og pædagogassistent. Sosu kræver for mig en grænse om at skulle klare den plejende del for de ældre hvor pædagogen virker svær mht arbejde bagefter, da flest søger pædagoger og ikke assistenter. 

Vil også gerne have barn indenfor rimelig tid og har læst at arbejdstiderne virker lidt grumme på sosu frem gor pædagog. 

Tænker bare højt for kan læse til meget på nettet men mangler at høre fra dem der arbejder i det miljø og måske med børn eller overvejer. 

Er der andre uddannelser i tænker hvor det også er med mennesker? Har kigget rundt men svært for mig. 

Langt indlæg men tak på forhånd for at læse det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2017

Soonmom

Jeg er uddannet pædagogisk assistent, super god og seriøs uddannelse, men desværre umuligt at finde job bagefter - bedste muligheder hvis man er mand og indenfor special pædagogik. 

Jeg er i gang med pædagog, virkelig useriøs uddannelse, hvor det bare handler om at få alle igennem, jeg tager den udelukkende for at være bedre stillet mht job bagefter. Men den kræver altså ikke noget, du behøver ikke læse til timerne for det er alligevel den læste tekst der bliver gennemgået. 

Det hænger slet ikke sammen at man som pædagogisk assistent for bedre og stærkere faglige og redskaber end på pædagogen, og vi så ikke kan få job bagefter, men sådan er det 

Anmeld Citér

28. juni 2017

Anonymor

Altså SOSU skal du ikke være hvis den personlige pleje er for svær for dig.. Det er en stor del af jobbet - siger jeg ikke fordomsfuldt, men med en kæreste der er uddannet SOSU-assistent, som nu læser til sygeplejerske.. 

Anmeld Citér

28. juni 2017

PernilleogLouis

Jeg er pædagog og sygeplejerske. Jeg må bare lige skrive at jeg på ingen måder giver hende ret der skriver at det er en useriøs uddannelse - og selvfølgelig skal der læses til timerne 

jeg har taget sygeplejersken som fjernstudie - og det fungerer godt hvis man er den type som gost kan motivere sig selv til at få læst 

Anmeld Citér

28. juni 2017

Tip!

Jeg er pædagog og arbejder sammen med sosu assistenter.. vi har nøjagtig samme arbejdstider. 

Det kommer an på hvilket felt man arbejder indenfor, både som assistent og pædagog. 

Anmeld Citér

28. juni 2017

Soonmom

PernilleogLouis skriver:

Jeg er pædagog og sygeplejerske. Jeg må bare lige skrive at jeg på ingen måder giver hende ret der skriver at det er en useriøs uddannelse - og selvfølgelig skal der læses til timerne 

jeg har taget sygeplejersken som fjernstudie - og det fungerer godt hvis man er den type som gost kan motivere sig selv til at få læst 

Så vidt jeg er orienteret kommer det også meget an på hvor henne man læser. Og når det et nøjagtig den tekst man har læst som læren giver et referat af uden nogle former for nye input skal du i hvert fald ikke fortælle mig at alle læser. Når man ikke får respons på det man aflevere bruger folk heller ikke den store tid på det, nogen på et andet hold havde på et tidspunkt afleveret noget vås blot for at se om det blev læst... Det gjorde det ikke

Anmeld Citér

28. juni 2017

Benjamins'mor

Min veninde blev udlært pædagogisk assistent i januar sidste år, hun har 3 jobs som hjælper (kan ikke lige huske den nøjagtige beskrivelse) for handicappede piger. 

Og ellers har hun været i et vikariat de sidste 9 mdr ved siden af. 

Jeg gik på sosu, og alle dem jeg gik i klasse med er enten i job som sosu-hjælper eller i gang med assistenten. Jeg har også en stedsøster der er uddannet assistent og hun har ikke haft problemer med jobs efterfølgende. Hun har dog ingen børn, så skal ikke kunne sige hvordan det er mht til barsel osv. 

Anmeld Citér

28. juni 2017

Benjamins'mor

Soonmom skriver:

Så vidt jeg er orienteret kommer det også meget an på hvor henne man læser. Og når det et nøjagtig den tekst man har læst som læren giver et referat af uden nogle former for nye input skal du i hvert fald ikke fortælle mig at alle læser. Når man ikke får respons på det man aflevere bruger folk heller ikke den store tid på det, nogen på et andet hold havde på et tidspunkt afleveret noget vås blot for at se om det blev læst... Det gjorde det ikke

Jeg har lige afsluttet første del af min uddannelse, og der var det på nøjagtig samme måde. Vi afleverede en masse afleveringer i et af fagene, jeg gjorde virkeligt meget ud af det men har ingen respons fået på det. Er kommet ud med en gennemsnitskarakter på 10, men hvad kan den bruges til uden respons? Vi skulle lave en evaluering af det samlede forløb til vores afslutning, og der fik jeg skrevet min mening om faget. At læren var useriøs, ingen respons på afleveringer, undervisning på 3. klasse niveau etc. 

Anmeld Citér

28. juni 2017

PernilleogLouis

Soonmom skriver:

Men det er vel voksne mennesker der tag en uddannelse så syns jeg faktisk også man har et ansvar for at få mest muligt ud af undervisningen og råbe op hvis noget ikke fungerer 

Anmeld Citér

28. juni 2017

Soonmom

PernilleogLouis skriver:

Men det er vel voksne mennesker der tag en uddannelse så syns jeg faktisk også man har et ansvar for at få mest muligt ud af undervisningen og råbe op hvis noget ikke fungerer 

Tro mig der bliver råbt, men ikke lyttet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.