Skal / eller... skal Ikke?? Inviter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.099 visninger
11 svar
12 synes godt om
26. juni 2017

Anonym trådstarter

Det er sådan at vi skal holde barnedåb for vores barn 

Jeg har hele min familie som skal inviteres  og så er der kærstens familien som jeg slet ikke har mødt og tror næppe på jeg når og ser dem alle 5 søskende nu og her inden dåben.. har dog set min svigerforældre.)og en af hans søskende men det også kun det. Men skal de vel ik også ha chancen for at skal med til festen altså efter dåben. Så i det hele taget både dåben og festen?? Har det bare lidt underligt af at ikke har mødt dem og de skal inviteres med.. Det skal lige siges at min kæreste snakker ikke særlig meget med dem.. ( 2 af dem meget meget sjældent han vil dem Ikke, har jeg føglt) 

Det mest mig der står for det her med dåb osv.. Skal jeg bare inviter alle med.. og så kan de selv tage stilling om de har lyst , eller ikke vil.. Det er jo en del til begge familier da det er vores første fælles barn! 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

26. juni 2017

linkon

Profilbillede for linkon

Ja, din kærestes familie skal selvfølgelig også inviteres, det er jo en fest for dit barn, ikke dig selv ��

Anmeld Citér

26. juni 2017

ESV

Altså jeg er personlig af den holdning at jeg kun invitere folk jeg taler med, min mand derimod mener at hvis en fætter/bror/moster osv osv fra den ene side af familien er inviteret så skal alle fætre/brødre/ mostre osv inviteres uanset hvor meget kontakt der er, det har vi haft meget "sjov" ud af 

Anmeld Citér

26. juni 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg har hele min familie som skal inviteres  og så er der kærstens familien som jeg slet ikke har mødt og tror næppe på jeg når og ser dem alle 5 søskende nu og her inden dåben.. har dog set min svigerforældre.)og en af hans søskende men det også kun det. Men skal de vel ik også ha chancen for at skal med til festen altså efter dåben. Så i det hele taget både dåben og festen?? Har det bare lidt underligt af at ikke har mødt dem og de skal inviteres med.. Det skal lige siges at min kæreste snakker ikke særlig meget med dem.. ( 2 af dem meget meget sjældent han vil dem Ikke, har jeg føglt) 

Det mest mig der står for det her med dåb osv.. Skal jeg bare inviter alle med.. og så kan de selv tage stilling om de har lyst , eller ikke vil.. Det er jo en del til begge familier da det er vores første fælles barn! 

Selvfølgelig skal de det. De er din barns familie, og det er dit barns fest, ikke din.

Vær den første til at række hånden ud

Anmeld Citér

26. juni 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Det kan godt være det ikke er din egentlige familie, men det er dit barns. Så er det da en mulighed for at møde dem alle  Måske kunne det være starten på at I kan komme til at ses oftere, kunne være du kommer rigtig godt ud ad det med nogle af dem. Måske har nogle af dem selv børn, og det er så dejligt at kunne give sit barn fætre og kusiner, så synes du skal invitere alle.

Anmeld Citér

26. juni 2017

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige

Til min datters dåb var der både nogen fra fars familie jeg mødte for første gang, og nogle fra min familie som far mødte for første gang. 

- Selvfølgelig skal fars familie da være med til at fejre den lille ny. De er jo også barnets familie, og måske denne invitation kan være med til at skabe et tættere bånd i familien. Så det er da om at række hånden frem

http://lb3f.lilypie.com/9GQGp2.png

Anmeld Citér

26. juni 2017

Benjamins'mor

Profilbillede for Benjamins'mor
B & C.
Anonym skriver:

Selvfølgelig skal de inviteres. 

Det er ikke dit barns skyld at du ikke har mødt dem endnu.

Anmeld Citér

26. juni 2017

Dash

Profilbillede for Dash
Anonym skriver:

Jeg synes slet ikke det er selvfølge at familien absolut SKAL med. Jeg ved ikke hvor gammelt din barn er, men det virker ikke som om de har den vilde interesse i jeres familie og barn. 

Da vi holdt dåb inviterede vi dem som vi mente var og skulle være en del af vores barns liv

Anmeld Citér

26. juni 2017

Enitst86

Som udgangspunkt er jeg enig med de andre i at selvfølgelig skal kærestens familie med til dåben, men tag da en snak med kæresten selvom det er dig der står for dåben og planlægningen.. Der KAN jo være en grund til at han ikke ønsker kontakt med enkelte i familien og så må man respektere det, synes jeg..

Anmeld Citér

27. juni 2017

Bananaalice

Profilbillede for Bananaalice

Jeg ville faktisk oprigtigt blive skuffet hvis min lillebror ikke mente jeg skulle med til hans barns barnedåb. Kan godt være der er 7 års forskel, men man er stadig familie selvom man sjældent snakker, og en barnedåb er en "familie-historisk" ting, hvor man da netop har mulighed for lige at få en uformel snak om hvordan det går, få set sin niece/nevø. Selvom man måske ikke har det bedste søskende forhold kan ens fremtidige børn jo godt være nogen for hinanden, og have et fætter-kusine forhold, det synes jeg kun man dyrker godt ved at invitere til den her slags.
Det er da ligemeget om du har snakket med dem, det er jo ikke jeres bryllup eller din fødselsdag, men hvis familie ikke skal med til en familiefest, vil jeg måske føle mig lidt stødt  
Så kan de altid sige nej tak hvis de ikke vil, de skal da stadig have buddet. 

Men altså, det er jo noget du og din kæreste skal blive enige om og lytte til hinanden om, og så måske give efter på nogle punkter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.