Anonym skriver:
Min mand og jeg har forsøgt at få et barn i næsten halvandet år og skal nu til samtale med lægen ang behandling.
Jeg har 2 store børn med en anden mand og er på et tidspunkt blevet scannet af en gynækolog der sagde det hele så fint ud. Jeg havde mange æg, og jeg ved jeg har regelmæssig ægløsning. Jeg er næsten 38, min mand er 33.
Hvad sker der efter den samtale? Hvad undersøger lægen? Og hvad sker der efterfølgende? Er helt ny i det her, så aner intet.
Hvordan foregår kunstig befrugtning? Er der ventetid til det?Vil blive glad hvis I vil fortælle lidt
Er anonym da ingen kender til vores forsøg på at få en baby.
Først samtale om hvad problemet er og så spørger de om man fejler noget. Så skal man have taget en masse blodprøver for at tjekke om man fejler noget der kan være et problem for fertiliteten. Da vi kom ind fandt vi ud af at jeg havde en stofskiftesygdom, og det forlænger forløbet fordi man også skal medicineres.
Så skal man aflevere en sædprøver som de undersøger.
Derefter ringer man ind når ens mens begynder, og et par dage efter bliver man scannet for at afgøre hvornår man skal insemineres mm
Så får man recept på en sprøjte man skal stikkes med 48 timer før inseminationen.
Om morgenen på dagen for inseminationen skal der afleveres en sædklat, og senere på dagen, når den er oprenset, bliver det lagt op
14 dage senere ringer man og siger at behandlingen ikke virkede fordi en mens er kommet igen, og hvis ikke tager man en test og får taget en blodprøve. Det er ud fra blodprøven at de tager stilling til om det er en graviditet.
normalt får man 3 forsøg med alm insemination (iui) og hvis det ikke virker går man videre til ivf
Anmeld
Citér