Fra 2 til 3 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

757 visninger
5 svar
2 synes godt om
24. juni 2017

Anonym trådstarter

Hej mødre Vi har to børn og overvejer nr 3. Men er meget i tvivl. Da vi med to børn har flere muligheder/ penge til at gøre ting sammen med dem, og have mere tid til børnene. Vi ville skulle i fertilitetsbehandling så det kommer jo også til at koste og tage tid. Vi vil også skulle købe en ny bil da alle tre børn vil skulle sidde i autostol. Hvordan er det at gå fra 2 til 3 børn? Vi synes det var en stor omvæltning at gå fra 1 til 2, der er 2 år i mellem dem. Hvis vi skal have nummer tre vil der blive max 3 år mellem baby og den mindste. Så 3 børn under 5 år. Vi har æg på frost, og de kan kun lægge der ca 1 1/2 år mere så skal de smides ud. Derfor er vi også presset af tiden. Nogen erfaringer??:-) Spørger endelig hvis der er noget jeg ikke har fået med ?? Vh

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

24. juni 2017

(august)

Profilbillede for (august)

Hej

vi fik den nr 3 så der var 3år og 10mdr fra første til sidste barn. Vi synes det hårdeste var at der aldrig er hænder nok når man har dem alene. Det sværeste for dem nu hvor de er lidt ældre er helt klart at de stort set aldrig har tid alene med begge eller en forældre, da den ene skal have to og den anden en hvis de bare skal have lidt alene tid indimellem. 

Af bil er der jo efterhånden en del muligheder når man har tre børn og skal have tre autostole. Vi købte en brugt Peugeot 5008 og det er simpelthen den bedste bil og har ikke fortrudt et sekund. 

Vi er glade for vores tre og vil ikke undvære nogen af dem, men vi har godt bok haft 3 hårde år pga den lille, som har sovet dårligt om natten, har et temperament som eksploderer somme tider og det kan tage timer at få hende ned igen. Nu er hun lige fyldt tre kommet i børnehave og nu er der først ved at falde ro på hende, så familien kan hænge sammen...hvilket gør at de to andre så reagerer på at der ikke har været så meget tid til dem. 

Som sagt er vi glade for væres 3, har også været i fertilitet, og vil ikke lave noget om. 

Anmeld Citér

24. juni 2017

Anonym trådstarter

Hej��

Tak for svar. 

Vi har også haft et hårdt med den mindste med søvn og mad, og jeg selv er først kommet oven på med overskud da han var 1 1/2 år da han blev ammet indtil, og jeg har haft ondt i ryggen indtil da, men nu er det heldigvis meget bedre.

Har en tro på at hvis vi får en mere at det barn vil blive lidt nemmere men er samme tid bange for om min krop han holde til det. For jeg vil heller have godt med overskud og være der for mine 2 børn, end at sætte flere til verden. 

Siden jeg har født den mindste har jeg gerne ville have en mere og på de dage hvor det bare er lidt hårdt.

Det kører rundt i hovedet på mig hver dag, så tænker vi snart skal trække en beslutning

Anmeld Citér

24. juni 2017

Anonym trådstarter

Skal lige tilføje at havde æggene ikke lagt klar til brug i frysen, så havde vi ikke valgt at få flere da det har taget hårdt på os. Men

har det også meget svært ved bare at smide dem ud.

Anmeld Citér

24. juni 2017

NCB89

Profilbillede for NCB89

Nu har jeg godt nok kun to børn (om lidt), men min tanke når jeg læser dit indlæg er om I har lyst? Jeg syntes nemlig ikke at det er så tydeligt. Det er meget praktisk det du skriver, hvilket selvfølgelig også et en vigtigt at tænke over, men i min verden er lysten næsten noget af det vigtigste  

Anmeld Citér

24. juni 2017

Anonym trådstarter

Jeg laver også indlægget for at få stå nogen tanker igang. For jeg synes der er så meget som tæller for og i mod. 

Så er meget forvirret omkring det og så er det bare så træls at vi også er presset af tiden.

Men godt du spørger, har så svært ved at finde ud af om det er real lyst eller tanken om æggene går til spilde når vi har brugt så mange penge på at få dem lavet, og har været syg af at få dem taget ud.

Så tak for du skrev ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.