Overvægtig og kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

805 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. juni 2017

SjeBets

Profilbillede for SjeBets
NINJA PANDA´s RULES

Hej 

Er der nogle der har prøvet at få kejsersnit og være overvægtig, som i svær overvægtig ? 

jeg er gravid i 10 uge, og tænker på at bede om planlagt kejsersnit, men pga jeg gik ned med stress sidste efterår, har jeg taget en del på. 

Så ved ikke om det er for risikabelt at få ?

Håber nogle kan oplyse mig 

På forhånd tak 

Bets 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

22. juni 2017

Aristocats

Jeg tænker på hvilken årsag der ligger til grund for at du vil have kejsersnit i forhold til om det er risikoen værd - jeg synes det har meget at sige... din jordemoder kan selvfølgelig også vejlede dig i forhold til spørgsmålet. Men om det er risikoen værd kommer an på meget, synes jeg - hvis der for eksempel ligger et medicinsk grundlag til grund så kan det da helt klart være risikoen værd - men hvis det var mere tanken om at føde eller lignende, så ville jeg personligt nok ikke vælge at tage risikoen, hvis jeg var dig. Så ville jeg hellere føde vaginalt. Men vend det med din jordemoder 

Anmeld Citér

22. juni 2017

NupaSofia

Er det ikke altid risikabelt at være overvægtig. Er der noget ved kejsersnit frem for vaginal fødsel, der er særligt risiko betonet? Jeg er med på operation og bedøvelse osv, men kroppen belastes jo også helt vildt af en fødsel ikke? 

Jeg følger nysgerrigt med, da jeg selv er overvægtig og med 100 % sikkerhed ville vælge planlagt kejsersnit, hvor jeg nogensinde skulle have et barn igen. 

Anmeld Citér

22. juni 2017

SjeBets

Profilbillede for SjeBets
NINJA PANDA´s RULES

Grunden til kejsersnit er at min krop er bare ikke skabt til at føde, det er jeg kommet frem til efter 3 fødsler fra helvede, og da jeg ventede nr. 3, tilbød jordmor mig kejsersnit, men jeg tænker naiv som jeg var det kunne da umuligt blive meget værre end de to første gange. Men jow det blev værre. 

Så ærligt jeg tør næsten ikke. eller jeg er meget i tvivl, om hvad jeg skal. Da tanken om en fødsel der bliver lige som eller værre end de 3 første, det klarer jeg ikke, jeg er ikke blevet yngre

Anmeld Citér

22. juni 2017

NupaSofia

SjeBets skriver:

Grunden til kejsersnit er at min krop er bare ikke skabt til at føde, det er jeg kommet frem til efter 3 fødsler fra helvede, og da jeg ventede nr. 3, tilbød jordmor mig kejsersnit, men jeg tænker naiv som jeg var det kunne da umuligt blive meget værre end de to første gange. Men jow det blev værre. 

Så ærligt jeg tør næsten ikke. eller jeg er meget i tvivl, om hvad jeg skal. Da tanken om en fødsel der bliver lige som eller værre end de 3 første, det klarer jeg ikke, jeg er ikke blevet yngre

Så forstår jeg virkelig godt din grund til at vælge kejsersnit. Du har prøvet det andet langt mere end rimeligt med tre rædselsfulde fødsler bag dig. Kan desværre ikke sige om kejsersnit er risiko frit eller ej. 

Anmeld Citér

22. juni 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg vil mene at nå Jordmor forslår ks pga svære, tideligt fødsler, så er der rigtig god grund til at sige ja tak.

Hun har helt sikkert også taget din vægt med i overvejelserne.

Jeg fik aks første gang, og var hurtig frisk bagefter, selvom jeg vejer til den gode side. Vh Stine 

Anmeld Citér

23. juni 2017

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Jeg har altid været overvægtig og endte i hyperakut kejsersnit første gang og i akut kejsersnit anden gang. 

Jeg har ikke haft nogle former for komplikationer overhovedet. Der har ikke været problemer i forbindelse med bedøvelse eller at få barnet ud.

Efterfølgende har jeg været hurtigt på benene igen og frisk.

Jeg ved godt at der generelt siges at overvægt er den største risikozone der findes i forhold til ALT. Men fødselslægen sagde faktisk til mig dengang at der er forskel på om man er aktiv overvægtigt eller inaktiv overvægtig. 

Jeg bevæger mig fx rigtig meget i form af mit arbejde, samt jeg cykler til og fra arbejde. Så det handler også om hvor smidig kroppen er. 

Held og lykke - jeg skal også have planlagt kejsersnit her 3. gang. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+