Strik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vil du købe strik til dine børn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

530 visninger
9 svar
2 synes godt om
21. juni 2017

Aprilbaby2015

Vil du købe tøj af strik til dine børn, eller er det yt?? Garnet er det fineste uld garn.

Har i nogle tanker til hvad der kunne laves?

Alder: 0 til 3 år. 

Hvad vil give for nævnte ting nedeunder: 

* Interiør: bamser, tæpper, m.m. 

* Tøj: Bukser, bluser, toppe, kjole, smækbukser, shorts, hue, vanter og futter, jakke m.m. 

Skriv gerne i kommentar felt hvad i vil betale? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

21. juni 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Minapril2015 skriver:

Vil du købe tøj af strik til dine børn, eller er det yt?? Garnet er det fineste uld garn.

* Tøj: Bukser, bluser, toppe, kjole, smækbukser, shorts, hue, vanter og futter, jakke m.m. 

Jeg ville klart købe ting som sokker, bukser, trøje. Og nok også en hue, hvis der er noget andet indlægsstof i. Men synes det er svært at prissætte. Jeg køber meget i genbrug, da det er så kort tid man skal bruge tingene. Så ved ikke om jeg ville være med på at give mere end en hund for de større ting, og tror jo ikke det dækker både garnet og timerne lagt i det. 

Anmeld Citér

21. juni 2017

BareEnMor

jeg er ikke gravid endnu men prøver på det. vil nok gerne købe strik når det engang er 

Anmeld Citér

22. juni 2017

Rockertand

Profilbillede for Rockertand

Det ville jeg gerne og har også forespurgt på rigtig mange bestillingsopgaver - men det ender som regel med at koste væsentligt mere end jeg vil give. En enkelt vest eller poncho løber gerne i 700 kr i bedste uldkvalitet,  og det dækker kun garnet, der er ingen økonomisk gevinst ved det.

Jeg har 2 gange rent faktisk bestilt, det var 3 små strikkede pynte-ugler den ene gang og 3 hæklede fabeldyr den anden, prisen var omkring 120 kr for 3 + forsendelse. Jeg har også købt et strikket Mary-tæppe, som ikke var bestilling, det gav jeg omkring 300 kr for, og det tror jeg heller ikke dækkede garnets pris.

Jeg har til gengæld ønsket mig hjemmestrik til barnedåb og har fået de mest fantastiske sæt, der er gemt og bliver givet til dåbsbarnet, når han/hun selv skal have barn (det er neutrale, klassiske designs, hue/vanter/futter osv.). De fleste har én i familien eller kender én, der på opfordring kan lave det, man vil have.

Anmeld Citér

22. juni 2017

Pikku Myy

Profilbillede for Pikku Myy
Jeg skriver hvad jeg laver lige nu...

Jeg elsker strik, men måtte, lige som Rockertand, indse at det er for dyrt at købe. Til gengæld var jeg så heldig at min mor var den jeg kunne gå til :-) Så vi har faktisk brugt det meget:

Uldundertrøjer af det fineste, bløde uld - nok til at dække hver vintersæson indtil han blev måske 4 år. Vi har været storforbrugere ;-)

Handsker til barnevognen. Min søn havde altid hænderne over dynen, og så var sådan en "sok" guld værd.

Huer. Både kysen til babyen og huer til det større barn.

Striktrøjer med lynlås.

Jeg går selv utroligt meget med uldsokker om vinteren, men det kom min søn aldrig i gang med ...

Anmeld Citér

22. juni 2017

Ena

Profilbillede for Ena
Minapril2015 skriver:

Jeg har været så heldig at have en mor, der strikker på livet løs til alle børnebørn og intet vil have for det. Jeg elsker strik til børn. Men med huset fuld af små børn og på su, havde det ikke været muligt for os at give 400,- for en trøje eller et par bukser, som det næsten bliver nødt til at koste, fordi garn af god kvalitet koster, hvad det koster. 

Men hvis du kan ramme en målgruppe, der kan og vil betale, så er her nogle idéer, som vi har brugt rigtig meget: Vest, cardigan, bukser, blebukser (lanolinuld), strømper, hue, heldragt med og uden hætte, dragt uden ærmer og bukser i let kvalitet til sommerbrug, shorts, vanter, slå-om-bluse og smækbukser-model med både lange og korte ben og som nederdel med seler, nederdel i smal model og med vidde i a-form, benvarmere, poncho og halsedisse.

Anmeld Citér

22. juni 2017

Thilde86

Profilbillede for Thilde86

Jeg ville aldrig købe det.

Til gengæld har jeg en søster, mor og en svigermor som alle strikker, samt en svigerinde som hækler, så tænker vi nok skal få masser til den lille ny 

Anmeld Citér

22. juni 2017

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

Jeg har købt masser af strik - især i blødt uld som jeg brugte meget til mindstemand,der er født d 23 december 6 uger for tildligt- der var lækker uld det bedste til en lille præmatur der skulle holde varmen. 

Anmeld Citér

22. juni 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra

For prisniveau se på mormor.nu. 

Jeg strikker selv en del, ville aldrig betale for hjemmestrikket tøj - eller sælge hjemmestrikket tøj. Timelønnen er jo elendig. 

Anmeld Citér

22. juni 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Jeg ville personligt ikke, men det er fordi mormor strikker til ungerne her, men hvis hun ikke gjorde det, tror jeg faktisk stadog ikke jeg ville, så tror jeg bare jeg ville købe fleece eller uldtrøjer  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.