SKAL man gå til lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.384 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juni 2017

Anonym trådstarter

Står i den situation at jeg var gravid 6+ og nu er ved at abortere, jeg er slet ikke i tvivl. SKAL man gå til lægen når sådan noget sker eller behøver man ikke det? Jeg har været igennem det før hvor jeg tog til lægen men de kan jo alligevel ikke gøre noget så tænker lidt at lade naturen gå sin gang og komme videre. Jeg er ikke interesseret i at få målt hcg osv. 

Lægen ved heller ikke jeg er gravid og det ingen grund til at involvere ham når det ikke bliver til mere. 

SKAL man gå til lægen når man abortere?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2017

Carina:-)

Jeg har aborteret en del gange ,og har et par gange ikke gået til lægen da jeg kunne se det kom ud og jeg blødte normalt bagefter.

Har jeg været mere end 8 uger henne har jeg dog taget af sted ,for der kan det være mere tricky med rester osv. 

Du skal self. være obs på hvor meget du bløder og smerter osv. 

Anmeld Citér

21. juni 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg aborterede engang i uge 9, og der skulle jeg ihvertfald scannes for evt rester, og skulle også komme tilbage ugen efter for en blodprøve - mener de skulle tjekke at mit hgc gik ned, for at være sikre på der ikke gemte sig en graviditet udenfor livmoderen. Fik dog aldrig taget den blodprøve.

Synes du skal ringe og spørge lægen.

Anmeld Citér

21. juni 2017

Februar2015

Jeg ville helt sikkert tage til lægen af flere grunde.

1. Det bør tjekkes, at du faktisk har aborteret komplet.

2. Det bør udelukkes, at du kan være gravid udenfor livmoderen.

3. Hvis det sker flere gange, så kan du blive henvist til udredning og evt. behandling. Man skal have aborteret 3-4 gange i træk, før det er aktuelt, og det er jo svært at dokumentere, hvis lægen ikke ved, man har været gravid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.