Ægudtagning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.411 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juni 2017

Anonym trådstarter

Ej hvor er jeg altså nervøs, jeg er virkelig bange for nåle, og det har været så grænseoverskridende at stikke i sig selv med hormonbehandling. Var til scanning i dag og jeg skal havde taget æg ud på torsdag og jeg er mega nervøs. 

Nogle der har prøvet det som kan fortælle hvordan i har oplevet det, så kan det være at nerverne dulmer lidt ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2017

FrkC

Jeg var også meget nervøs .. jeg blev dog positivt overrasket ... jeg synes ikke det var slemt og ville ikke have noget problem med at skulle gennemgå det igen hvis det blev nødvendigt :)

pøj pøj ... 

Anmeld Citér

20. juni 2017

Mhp04

Hejsa 

Jeg fik taget æg ud den 27. maj og det var også første gang.

Syntes det er værst de første dage efter, hvor jeg var meget oppustet og øm. 

Under selve ægudtagningen, mærkede jeg kun de små prik da de skulle suge æggene ud og så fra bedøvelsen. Men det er selvfølgelig ikke den fedeste følelse at ligge der med bene oppe og blive rodet rundt i. 

Vil anbefale dig, at du bare prøver at tænke på noget rart og slappe så meget af du kan. På Rigshospitalet, hvor vi var, var de meget gode til at fortælle, hvad de gjorde, hvornår og hvorfor. Det beroligede mig lidt. 

Men vil helt klar sige at ømheden og oppustetheden bagefter var den værste - og så den bedøvelse/beroligene pille jeg skulle have. 

Håber og ønsker dig det bedste. Tænk på, at der måske kan komme en lille baby ud af det  det hjalp mig.

Vi fik heldigvis et godt svar på blodprøven og venter nu på første scanning den 30. - så pause til os ... forhåbentlig 

Anmeld Citér

20. juni 2017

Anonym trådstarter

Mhp04 skriver:

Hejsa 

Jeg fik taget æg ud den 27. maj og det var også første gang.

Syntes det er værst de første dage efter, hvor jeg var meget oppustet og øm. 

Under selve ægudtagningen, mærkede jeg kun de små prik da de skulle suge æggene ud og så fra bedøvelsen. Men det er selvfølgelig ikke den fedeste følelse at ligge der med bene oppe og blive rodet rundt i. 

Vil anbefale dig, at du bare prøver at tænke på noget rart og slappe så meget af du kan. På Rigshospitalet, hvor vi var, var de meget gode til at fortælle, hvad de gjorde, hvornår og hvorfor. Det beroligede mig lidt. 

Men vil helt klar sige at ømheden og oppustetheden bagefter var den værste - og så den bedøvelse/beroligene pille jeg skulle have. 

Håber og ønsker dig det bedste. Tænk på, at der måske kan komme en lille baby ud af det  det hjalp mig.

Vi fik heldigvis et godt svar på blodprøven og venter nu på første scanning den 30. - så pause til os ... forhåbentlig 

Tak for dit svar. Altid rart at hører fra nogle der har prøvet det samme. Har du fået sat æg op igen? Vi kan først få fat æg op efter sommerferien til august. 

Et spændt på dagene efter, jeg arbejder i butik og skal arbejde både fredag og lørdag, så håber jeg er ok ����

Anmeld Citér

22. juni 2017

Mhp04

Anonym skriver:

Tak for dit svar. Altid rart at hører fra nogle der har prøvet det samme. Har du fået sat æg op igen? Vi kan først få fat æg op efter sommerferien til august. 

Et spændt på dagene efter, jeg arbejder i butik og skal arbejde både fredag og lørdag, så håber jeg er ok ����

Jeg fik taget æg ud den 27. og sat op igen mandag den 29. maj - de 14 dage til blodprøve var meget lange. I hvert fald de første dage. 

Den 12. fik jeg taget bp og fik positivt svar. Er i dag 5+5 og vi skal til scanning den 30. juni. 

Er så spændt. Mht arbejde, må du gerne tage afsted samme dag. Bare undgå alt for tunge løft. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.