Hvordan forholder i jer efter ægoplægning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.396 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. juni 2017

Babyklar2

til jer der er i ivf behandling

hvordan forholder i jer efter ægoplægning, hvad anbefaler jeres behandlingssted f.eks. I forhold til løft?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2017

Musen85

Babyklar2 skriver:

til jer der er i ivf behandling

hvordan forholder i jer efter ægoplægning, hvad anbefaler jeres behandlingssted f.eks. I forhold til løft?

Jeg mener at jeg fik afvide, at jeg måtte Max løfte på 10-15 kg, men skulle ellers gøre som jeg plejer og måtte tage på arbejde dagen efter  så fik jeg afvide at jeg skulle begrænse mit indtag af koffein..  arbejder som ssa på et plejehjem, og tog faktisk ikke nogen forhold udover dem man jo skal tage lige meget hvad ved løft  og er gravid i uge 21 nu  ellers mener jeg ikke at der var andet jeg skulle tage højde for 

Anmeld Citér

19. juni 2017

koeapabshicar

Jeg fik at vide at ingen sex eller orgasmer den første uges tid (eller måske det var de første par dage), max 10 kg løft, max 2-3 kopper kaffe, ingen hård sport eller løb men gerne masser af gå og cykle ture. Og fordi jeg fik litinus så skulle vi bruge kondom ved sex. 

Jeg forholdte mig til ovenstående og gjorde som jeg plejer med alt andet :-)

men du bør få alt dette at vide efter oplægning :-)

Anmeld Citér

19. juni 2017

FruSteffensen

Jeg fik at vide at jeg skulle leve som jeg plejede og måtte alt bortset fra hård intervaltræning. Det var rart ikke at være underlagt en masse restriktioner men bare kunne leve som jeg plejede (selv uden alkohol) og på den måde forsøge at glemme det lidt.

Hvad skulle begrundelsen være ifht tunge løft? Ægget falder jo ikke ud af livmoderen og hvis man ikke er hæmmet af smerter efter ægudtagning har jeg svært ved at se hvad der skulle kunne ske?

Anmeld Citér

19. juni 2017

C85

Mine æggestokke var stadig store efter ægudtagningen, så jeg havde ingen tunge løft i ca. 1,5-2 uger efter ægudtagningen. Fik lagt æg tilbage på 5. dagen. Jeg kunne tydeligt mærke i mine æggestokke, når jeg løftede for tungt, så jeg lærte ret hurtigt, hvad jeg kunne og ikke kunne. Jeg arbejder som pædagog med voksne handicappede, så har normalt også en del tunge løft. Jeg er nu gravid 20+4 og arbejder mere eller mindre som normalt. Der er enkelte borgere, der er for tunge, hvor jeg får kollegaer til at hjælpe mig, men ellers bestræber jeg mig på, at gøre som jeg plejer, for at holde min krop i gang. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.