Lys ved tremmeseng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

878 visninger
5 svar
2 synes godt om
18. juni 2017

voreslillemus

Hej alle

vi venter vores første som skal sove i et hjørne af vores soveværelse. Det er ret mørkt, men vi har et skab ved siden af med lys i når man åbner dørene og lys i gangen som man kan tænde også lukke døren lidt til i tilfælde af, at man skal bruge "rigtigt" lys om natten. Jeg er derfor meget i tvivl om vi skal have rigtigt lys ved hans seng eller det er nok med hygge belysning? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2017

Flomama

voreslillemus skriver:

Hej alle

vi venter vores første som skal sove i et hjørne af vores soveværelse. Det er ret mørkt, men vi har et skab ved siden af med lys i når man åbner dørene og lys i gangen som man kan tænde også lukke døren lidt til i tilfælde af, at man skal bruge "rigtigt" lys om natten. Jeg er derfor meget i tvivl om vi skal have rigtigt lys ved hans seng eller det er nok med hygge belysning? 

Babyer er ligeglade med mørke 

Så lys er for din skyld 

Anmeld Citér

18. juni 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
voreslillemus skriver:

Hej alle

Jeg har aldrig brugt lys om natten, hverken når der skulle ammes/gives flaske, eller når der skulle skiftes ble. På badeværelset (hvor puslebordet var) var der lidt lys fra en gadelampe, og det var rigeligt til at jeg kunne skifte en ble. Jeg ville ikke have mere end maks hyggebelysning ved sengen om natten. Synes lige så godt man kan lære de små at det er mørkt når det er nat og man skal sove der, fra starten

Anmeld Citér

18. juni 2017

voreslillemus

Mange tak for jeres feedback!  

Anmeld Citér

18. juni 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

med min første havde vi en lampe på hans værelse (han rykkede derind da han var 3 mdr.) og det resulterede i at han blev vant til at der skulle være lys når man sover og vi fik først pillet det af ham da han var 6-7 år.

Da vi fik vores datter var vi begge to enige om at vi ikke skulle have lys om natten. Da hun var 6 uger måtte vi dog have en vejrtrækningsalarm til hende, og der var der en lille bitte "pære" til at vise den var tændt.

Den lille smule lys generede os alle tre så meget at vi satte den ved bunden af sengen, så den lyste under sengene i stedet. Nu er hun 3 og sover uden lys.

Anmeld Citér

19. juni 2017

voreslillemus

Ms.Momo skriver:

med min første havde vi en lampe på hans værelse (han rykkede derind da han var 3 mdr.) og det resulterede i at han blev vant til at der skulle være lys når man sover og vi fik først pillet det af ham da han var 6-7 år.

Da vi fik vores datter var vi begge to enige om at vi ikke skulle have lys om natten. Da hun var 6 uger måtte vi dog have en vejrtrækningsalarm til hende, og der var der en lille bitte "pære" til at vise den var tændt.

Den lille smule lys generede os alle tre så meget at vi satte den ved bunden af sengen, så den lyste under sengene i stedet. Nu er hun 3 og sover uden lys.

Okay - kan godt se man ikke skal vænne dem yil

for meget! Dog ville vi ikke bruge lyset til når han skal falde i søvn eller lign. Men derimod bruge lyset hvis han græder om natten og vi skal skifte ham, finde hans sut eller lign. Så derfor tænker jeg, at det er godt med bare lidt smålys om man kan tænde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.