Jeg bliver sindssyg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

998 visninger
2 svar
1 synes godt om
17. juni 2017

NupaSofia

Helt seriøst. Jeg har min søn på weekend og er ved at gå ud af mit gode skind. Han sover ikke ordentligt om natten. Han står op kl 4. Fordi han skal tisse, det er helt okay, han er også selvhjulpen. Men i stedet for at sove videre kommer han ind hvert kvarter for at spørge om kl er 6 og hvornår den er det og om han må stå op. Vi har den aftale, at der under normale omstændigheder,  først er morgen kl. 6. Selv om jeg faktisk synes, at en 7-årig burde sove længere. Men lige nu er han i en fase, hvor han svarer igen og ignorerer vores henstillinger om at gå i seng igen. 

Resultatet er, at han er pylret, træt og hysterisk til middag. Vælter rundt, når vi er ude at gå, som om han var halvandet år gammel, græder over at gå 50 meter eller hvis det mindste går ham imod. Det smitter af på stemningen, fordi vi også bliver mere pirrelige over ikke at få vores søvn og det er hårdt at have sur og uoplagt søn med på udflugt. Efter sådan nogle nætter, ønsker han allerede fra middagstid at få lov til at sidde og se film eller spille computer. Men vi vil jo gerne lave noget med ham og synes heller ikke, at han skal sidde foran en skærm hele dagen. 

Hans far har slet ikke den samme problematik (han bor hos sin far, så han får da søvn nok til hverdag) 

Han er inde i en periode, hvor han ellers trives og har det godt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2017

Bissen

I kan prøve at købe et vækkeur til børn. Altså hvor solen, superman eller lign. Står op når klokken er 6. 

Det bliver vi til vores datter og det fungerer fantastisk. 

Anmeld Citér

17. juni 2017

NupaSofia

Bissen skriver:

I kan prøve at købe et vækkeur til børn. Altså hvor solen, superman eller lign. Står op når klokken er 6. 

Det bliver vi til vores datter og det fungerer fantastisk. 

Åh sikke en fantastisk idé. Han klager netop over, at han ikke har et ur her, sådan som han har hos sin far  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.