Bil-dilemma! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.454 visninger
10 svar
2 synes godt om
17. juni 2017

Anonymor

Halli-hallo!

Jeg er færdiguddannet lige straks og skal selvfølgelig finde mig et job.

Jeg er psykolog (næsten, lige et par mdr. mere :-) ) og fordi jeg bor tæt på Århus, er der stor rift om arbejdspladserne heromkring. Der kan nemt være 200 ansøgninger til psykologstillinger. Jeg føler derfor, at jeg er nødt til at søge bredere. Jeg er ikke flytbar, fordi jeg har delebørn med min x, vi bor i samme by, og børnene har deres liv og dagligdag her. Jeg vil ikke bryde deres dagligdag op og trække dem langt væk fra deres far og den familie, de er vant til at se her.

Derfor er min tanke, at jeg er villig til at køre sådan 1-1.5 time i bil fra bopælen, men det kan man jo også komme et godt stykke for. Horsens, Viborg, Skanderborg, Skive osv.

MEN! Der er et MEN! Vi har ingen bil. Af gode grunde har vi heller ikke råd til en, før jeg har et job. Hvilket jo fører til lidt af en catch-22. For hvis jeg skal have en bil for at bestride et job, men modsat ikke kan købe bilen, før jeg har jobbet, hvad gør jeg så? Hvis nu jeg accepterer et job eksempelvis, men finder ud af, at det med løn og transport faktisk ikke helt kan løbe rundt med bilen, hvad gør jeg så, for så har jeg måske pludselig 2.5 time til arbejdspladsen frem for 1.5, hvilket ikke rigtig går op med familielivet.

Så jeg føler mig lidt usikker på, hvad jeg egentlig skal gøre. Har i nogle tanker om det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Er der ikke noget statistik omkring forventet startløn for psykologer, så du har en ide om fremtidig indtægt?

desuden så koster en bil jo lidt det man vil f.eks. Kan man få en brugt fin bil ret billigt, og dermed spare på forsikringen eller købe en lille bil.

husk også at du får kørselsfradrag, det giver altså også lidt.