Positiv graviditetstest efterfølgende menstruation

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

320 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni

Anonym trådstarter

Hej alle! 

Jeg ville høre om nogen har prøvet, at teste en positiv graviditetstest og 4 dage senere få en kraftig menstruation med menstruationssmerter. Jeg ville høre om der stadig er en mulighed for jeg er gravid eller at jeg formentlig har tabt det (hvilket jeg selv formoder!) 

Jeg er 5 uger henne

kram!

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

14. juni

baby_drømme

Profilbillede for baby_drømme
Anonym skriver:

Hej alle! 

Jeg ville høre om nogen har prøvet, at teste en positiv graviditetstest og 4 dage senere få en kraftig menstruation med menstruationssmerter. Jeg ville høre om der stadig er en mulighed for jeg er gravid eller at jeg formentlig har tabt det (hvilket jeg selv formoder!) 

Jeg er 5 uger henne

kram!

Har ikke selv prøvet det, men en graviditetstest kan jo vise om du stadig er gravid eller ej.   

Anmeld Citér

14. juni

Stivdie

Profilbillede for Stivdie
Yoga_mor skriver:

Har ikke selv prøvet det, men en graviditetstest kan jo vise om du stadig er gravid eller ej.   

Ja, det kan den godt, men der skal gå noget tid inden der testes igen, da den ellers godt kan vise falsk positiv. Jeg kunne teste positiv i over 3 uger efter min kirurgiske abort. 

Anmeld Citér

14. juni

Anonym

Yoga_mor skriver:

Det er ikke helt sandt da hcg stadig vil være i kroppen. Det forsvinder ikke fra den ene dag til den anden. 

Men det lyder som en bio. Altså en graviditet der er gået til grunde. 

Ville nok kontakte lægen med henblik på blodprøver 

Anmeld Citér

14. juni

Rockertand

Profilbillede for Rockertand
Anonym skriver:

Det er ikke helt sandt da hcg stadig vil være i kroppen. Det forsvinder ikke fra den ene dag til den anden. 

Men det lyder som en bio. Altså en graviditet der er gået til grunde. 

Ville nok kontakte lægen med henblik på blodprøver 

Blodprøver - hvorfor?!?

Anmeld Citér

14. juni

Anonym

Rockertand skriver:

Blodprøver - hvorfor?!?

For at se om hcg er stigende eller faldende. Siger det ikke sig selv???

Anmeld Citér

14. juni

CinemaStrange

Profilbillede for CinemaStrange
Anonym skriver:

For at se om hcg er stigende eller faldende. Siger det ikke sig selv???

Jeg tror godt hun er klar over hvad man bruger den type blodprøver til, jeg tror bare at hun (lige som jeg selv) stiller spørgsmålstegn ved alle de anbefalinger på sider som denne til at man bare tager til lægen og får taget en blodprøve. Det er ret mange ressourcer at bruge for at få et svar man alligevel vil få ved at vente lidt tid og selv teste igen, eller købe sig til en tidlig scanning selv når man når så langt. Lægens blodprøver giver jo heller ikke svar samme dag og risikoen ved at teste tidligt for graviditeter er desværre at en god del går til grunde - mod det gør blodprøver hverken fra eller til 

Anmeld Citér

14. juni

Anonym

CinemaStrange skriver:

Jeg tror godt hun er klar over hvad man bruger den type blodprøver til, jeg tror bare at hun (lige som jeg selv) stiller spørgsmålstegn ved alle de anbefalinger på sider som denne til at man bare tager til lægen og får taget en blodprøve. Det er ret mange ressourcer at bruge for at få et svar man alligevel vil få ved at vente lidt tid og selv teste igen, eller købe sig til en tidlig scanning selv når man når så langt. Lægens blodprøver giver jo heller ikke svar samme dag og risikoen ved at teste tidligt for graviditeter er desværre at en god del går til grunde - mod det gør blodprøver hverken fra eller til 

Hvem siger hun har testet tidligt? 

Af hvad jeg kan regne ud fra hendes oplysninger har hun testet positiv 4+3 hvillet ikk er tidligt. 

Nu sagde jeg hvad jeg ville have gjort så kan du fortælle ts hva du ville have gjort

Anmeld Citér

14. juni

CinemaStrange

Profilbillede for CinemaStrange
Anonym skriver:

Hvem siger hun har testet tidligt? 

Af hvad jeg kan regne ud fra hendes oplysninger har hun testet positiv 4+3 hvillet ikk er tidligt. 

Nu sagde jeg hvad jeg ville have gjort så kan du fortælle ts hva du ville have gjort

Du har ret. Tidligt var nok min personlige fortolkning på det. Min definition af tidligt er at der stadig er stor sandsynlighed for biokemisk graviditet omkring tidspunktet - mente ikke at ts har testet for tidligt. 

Så kan jeg så fortælle TS at jeg ikke ville gå til lægen og bruge vores sundhedssektors sparsomme ressourcer på en meget dyr og tidskrævende blodprøve,  men i stedet teste igen om nogle dage og ellers betale mig fra en tidlig scanning når jeg var 7 fulde uger henne.

Håber selvfølgelig det bedste for dig TS.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.