Først skal jeg lige have sagt, at jeg jo bestemt IKKE ER NOGEN EKSPERT
....MEN, mit råd vil være, at hvis du ammer og ønsker at fortsætte med det, så LAD VÆRE med at lave en flaske.
For hver flaske du laver, er det dét mindre mælk dine bryster bliver bedt om at producere.
Og det er ret almindeligt at de små sutter mere i aftentimerne.
1. fordi de er ved at fylde deres depoter op til at kunne sove i længere tid til natten
2. måske er de bare mere sultne på dette tidspunkt
3. Det øger morens mælkeproduktion at de små sutter mere...så lad hende endelig alt det du og hun orker.
Og der er vist nok også lidt om snakken med, at mange kvinder føler, at de har mindre mælk om aftenen. Der er man jo selv ved at være træt og brugt...!
Men det føles jo netop også sådan, fordi babyen måske kræver mere på dette tidspunkt,. Og der kommer mere mælk, hvis de får lov til at sutte ....brysterne er jo aldrig HELT TOMME!
Men babyen kan blive ganske utålmodig, fordi det kræver meget arbejde, at sutte en ny portion ud.
MÅSKE har du ikke mælk nok, og finder ud af, at det er rarest for dig og din lille datter, hvis hun får suppleret med dén aftens-flaske !?!
Og hvis det er dét du kommer frem til, så er det sådan dét skal være!
Men som sagt, hvis du ønsker at amme hende, så TRO PÅ DET, at du kan og at du har mælk nok til hende. Så er jeg sikker på, at det nok skal komme...
Hilsen Katrine - som måtte supplere med flaske til vores ældste datter, da hun var lille. Men som denne gang ammer 100% (efter ugers hård og stædig kamp for det!)
Anmeld