Anonym skriver:
Brystbetændelse... Infektionstal på 183, som normalt skal ligge på 8. Havde det været på 200 skulle jeg indlægges. Jeg har fået penicillin kur, hvor jeg skal tage piller 4 gange om dagen med 6 timer i mellem i 10 dage.
Er der noget ekstra jeg kan gøre for at hjælpe det på afveje??
Kom gerne med nogle solstråle historier☹️ jeg kan ikke overskue at skulle indlægges, hvis ikke det går over.
Malker ud for at tømme brysterne og sidder med varmepude eller med en stofble, for at de ikke skal få kulde.
Kære du
Jeg har lige ligget med brystbetændelse i 3 uger og det er så hårdt så jeg føler med dig. Jeg blev indlagt akut med feber på 41,3 I sidste uge og med infektionstal på 144. Har fået pincilin af to omgange og er nu endelig FRI af det.
Mit bedste råd er am, am og AM lidt mere. Det er det som har hjulpet mig, selvom det var smertefuldt. Mit syge bryst fik også sår og revner da min søn suttede lidt skævt pga det meget spændte bryst. Du skal passe på med at bruge brystpumpe da det kan øge din mælkeproduktion og dette vil så gøre det sværere at komme af med brystbetændelsen. Dette fik jeg at vide på barselsgangen.
Jeg fik et vældig dårligt råd af sundhedsplejersken om at jeg bare skulle give min søn noget MME på flaske, da han i min sygdomsperiode ikke havde taget "nok på" (Han har taget 900 gram på, på 5 uger) og hun mente at han skulle have taget 1100 gram på. Forkasteligt at få sådan et råd når man gerne vil amme og flasken kunne have medført at min amning var gået i smadder. Men du skal være opmærksom på at din produktion kan være lidt nede imens du er syg, men den kommer op igen hvis du bare ammer videre og gerne det meste af dagen. Det tog kun 1,5 døgn at få min helt op igen og jeg fulgte ikke sundhedsplejerskens råd om flaske! Heldigvis!
Sørg for ro og hvile og hold brystet varmt fx med varmepude. Lad hjemmet være hjem og få nogle andre til at ordne det praktiske imens du er syg og tænk kun på at du skal blive rask igen. Tag Panodil for smerterne, det hjalp mig meget til at holde det ud. Din baby kan få lidt mavevrøvl mens du er på pincilin, men det er ikke sikkert. Vi oplevede lidt problemer her, men meget begrænset.
Rigtig god bedring til dig og am, am og så am lidt mere
og sørg for at al i forskellige stillinger så hele brystet tømmes og så få din mand til at massere brystet et par gange om dagen, det havde god effekt her.