Min datter er 5 uger gammel og vi oplevede det samme i starten. Hun havde en ret fast rutine med at græde fra omkring 23 tiden og 1-3 timer frem, helt utrøstelig. Jeg har kunne læse mig frem til, at det ikke er unormalt og at mange oplever den type gråd i perioder.
Min pige har dog "udviklet" sit til også at være om dagen. Altid efter mad (hun får dog flaske) - vi har prøvet alt og intet hjælper. Nogle dage går vi helt fri for skrigeriet, andre dage er det efter hvert måltid. P.t er vi igang med at prøve Semper BioGaia dråber, som er en bakterikultur der skal kunne gøre det lettere for babys mave at håndtere mælken. Hvis du har på fornemmelsen af at hun har mavekneb, kan du prøve dem af. Men det er labyrint, at få sporet sig ind på hvorfor de græder, når deres basale behov er blevet stillet.
For mig kunne det dog godt lyde til, at din baby "bare" har brug for nærkontakt, hvis du kan stoppe hendes gråd ved at trøste hende med brystet. Har du prøvet at lægge hende ved siden af dig og lade hende sove der, sådan så du lige kan nusse hende og evt amme hende på siden, hvis hun klynker? :-)
Anmeld
Citér