Utrøstelig pige om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

513 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juni 2017

Anonym trådstarter

Jeg har en lille pige, der er 14 dage gammel. Rigtig tilpas i løbet af dagen, sover, skider, spiser og tisser. Om aftenen omkring kl. 22 hygge-spiser hun efter måltid. Hvis jeg tager hende fra brystet, når hun er faldet tungt i søvn bliver hun helt hysterisk, og græder så meget, at det lyder, som om hun ikke kan trække vejret jeg ligger hende mange gange til igen, for at hun får ro. Det går ikke en gang 5 minutter, så sover hun med babsen i munden. Når hun selv slipper, så pakker jeg hende i hendes seng.... men så starter alarmen igen. Sådan kan vi faktisk blive ved hele natten, hvis hun får lov (i nat faldt hun først i søvn omkring kl. 3) Der er massere af mælk, hun får massere af opmærksomhed i løbet af dagen med fantastisk øjenkontakt og søde lyde. Hun kan sagtens ligge alene om dagen og selv falde u søvn, når hun har spist. Hvad gør jeg? Andre der oplever det samme? Sutten dur kun nogle gange i gennem sådan en tudetur. 

Vh frustreret første gangs

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2017

Nel

Min datter er 5 uger gammel og vi oplevede det samme i starten. Hun havde en ret fast rutine med at græde fra omkring 23 tiden og 1-3 timer frem, helt utrøstelig. Jeg har kunne læse mig frem til, at det ikke er unormalt og at mange oplever den type gråd i perioder.

Min pige har dog "udviklet" sit til også at være om dagen. Altid efter mad (hun får dog flaske) - vi har prøvet alt og intet hjælper. Nogle dage går vi helt fri for skrigeriet, andre dage er det efter hvert måltid. P.t er vi igang med at prøve Semper BioGaia dråber, som er en bakterikultur der skal kunne gøre det lettere for babys mave at håndtere mælken. Hvis du har på fornemmelsen af at hun har mavekneb, kan du prøve dem af.  Men det er labyrint, at få sporet sig ind på hvorfor de græder, når deres basale behov er blevet stillet.

For mig kunne det dog godt lyde til, at din baby "bare" har brug for nærkontakt, hvis du kan stoppe hendes gråd ved at trøste hende med brystet. Har du prøvet at lægge hende ved siden af dig og lade hende sove der, sådan så du lige kan nusse hende og evt amme hende på siden, hvis hun klynker? :-)

Anmeld Citér

10. juni 2017

Anonym trådstarter

Nel skriver:

Min datter er 5 uger gammel og vi oplevede det samme i starten. Hun havde en ret fast rutine med at græde fra omkring 23 tiden og 1-3 timer frem, helt utrøstelig. Jeg har kunne læse mig frem til, at det ikke er unormalt og at mange oplever den type gråd i perioder.

Min pige har dog "udviklet" sit til også at være om dagen. Altid efter mad (hun får dog flaske) - vi har prøvet alt og intet hjælper. Nogle dage går vi helt fri for skrigeriet, andre dage er det efter hvert måltid. P.t er vi igang med at prøve Semper BioGaia dråber, som er en bakterikultur der skal kunne gøre det lettere for babys mave at håndtere mælken. Hvis du har på fornemmelsen af at hun har mavekneb, kan du prøve dem af.  Men det er labyrint, at få sporet sig ind på hvorfor de græder, når deres basale behov er blevet stillet.

For mig kunne det dog godt lyde til, at din baby "bare" har brug for nærkontakt, hvis du kan stoppe hendes gråd ved at trøste hende med brystet. Har du prøvet at lægge hende ved siden af dig og lade hende sove der, sådan så du lige kan nusse hende og evt amme hende på siden, hvis hun klynker? :-)

Hun virker slet ikke til at have maveknep og hun er jo heller ikke sulten efter som babsen bare fungerer som sut. 

Jeg synes det er så forfærdeligt at høre op

Anmeld Citér

10. juni 2017

Anonym trådstarter

Nel skriver:

Har ikke prøvet det med at ligge på siden ved siden af mig til natten. Kun om morgen, når hun har spist.

Anmeld Citér

10. juni 2017

Dorthe1986

Min datter sover absolut bedst sammen med mig og har gjort det lige fra fødslen. Hun er 10 måneder. Så tror det ville være værd at prøve 

Anmeld Citér

10. juni 2017

Mortilah

Jeg ville lade hende helt selv styre amning og "sut"... hun må jo have brug for det. Det har jeg gjort ved begge børn og jeg ville ikke gøre det anderledes næste gang. Det gav os helt rolige nætter fra 1. Nat.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.